Στο Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας 2022-2024 διαβάζουμε με έκπληξη στην παρακάτω ενότητα :
«2.3.5.1 Αναβάθμιση εξοπλισμού Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη συμπεριληφθεί στο Τ.Α.Α. η ανανέωση και ο πλήρης εκσυγχρονισμός της υποδομής εργαστηριακού εξοπλισμού για 117 Εργαστηριακά Κέντρα και Σχολικά Εργαστήρια για την εξυπηρέτηση των Ι.Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ., Μεταλυκειακού έτους-τάξης Μαθητείας και Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, σύμφωνα με τα ισχύοντα τεχνολογικά πρότυπα.
Ο εξοπλισμός θα αφορά σε επιμέρους υφιστάμενους τομείς της Ε.Ε.Κ. (Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Υγείας, Γεωπονίας, Πληροφορικής, Εφαρμοσμένων Τεχνών κλπ) αλλά και σε νέους τομείς όπως η Ενέργεια, ο Τουρισμός και σύγχρονες τεχνολογικές κατευθύνσεις Ε.Τ.Μ.Μ. (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά).»Παρατηρήσεις
του Blogger:
- Το STEM πλέον θα αναφέρεται ως E.T.M.M. στα έγγραφα του Υπουργείου και ίσως καθιερωθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι δημιουργείται πρωτοτυπία...
- Θα εξασφαλιστεί πλήρης ασυμφωνία του αρκτικόλεξου
με τη διεθνή εκπαίδευση που αναφέρεται ως STΕΜ διεθνώς.
- Το ΙΕΠ το αναφέρει ως STEM. Υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ υπουργείου και ΙΕΠ.
- Από το 2022 ως το 2024 θα ανανεωθούν και θα
εκσυγχρονιστούν τα 117 εργαστηριακά κέντρα με εξοπλισμό για να γίνονται μαθήματα
STEM.
- Καταλαβαίνουμε ότι η μεθοδολογία STEM εκτός από τα γυμνάσια θα ενταχθεί άμεσα και στα ΕΠΑΛ.
- Δεν υπάρχουν πληροφορίες για αναλυτικό πρόγραμμα, ώρες διδασκαλίας και αναθέσεις.
Πολύδωρος
Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό
Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας,
Αmbassador STEM Scientix.