*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Σχέδιο Μαθήματος, Ηλεκτρονικός Σχεδιασμός Διδασκαλίας (Learning Design)

CLICK για μεγέθυνση.
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούσαν να είναι τυπικοί, μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, συμπλήρωναν το Σχέδιο Μαθήματος σε ειδικό έντυπο σχεδιασμού όπως το έδινε η ΣΕΛΕΤΕ. Τη σημερινή εποχή έχουν αναπτυχθεί καινοτόμα εργαλεία μαθησιακού σχεδιασμού που βοηθάνε τους εκπαιδευτικούς να αναπτύσσουν σχέδια μαθήματος, πολύ πιο εμπλουτισμένα και αναλυτικά με σύγχρονες ηλεκτρονικές μεθόδους. 

  Ο Blogger ανάρτησε ένα υποδειγματικό ψηφιακό σχέδιο μαθήματος για τις ανάγκες του άρθρου.

  Για το σχεδιασμό μίας διδασκαλίας ή ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού σεναρίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα ελεύθερης χρήσης Learning Designer (εικόνα) η οποία είναι μια παραλλαγή του LDSE  (Learning Design Support Environment). Η ιδιαίτερα φιλική χρήση καθιστά αυτό ως ένα πολύ καλό εργαλείο για τον εκπαιδευτικό. 

   Απαιτείται μία απλή εγγραφή στην πλατφόρμα (sign in) learning-designer για να είναι εφικτή η είσοδος (log in) κάθε φορά που επιθυμούμε να εργαστούμε. Έτσι επιτυγχάνεται εύκολα η ανάρτηση σχεδιασμού διδασκαλίας. Μπορούμε να μοιραστούμε με άλλους το σχεδιασμό ή να δώσουμε πρόσβαση για διορθώσεις και προσθήκες.

CLICK για μεγέθυνση.

Έχουμε αναρτήσει ένα Υπόδειγμα σχεδιασμού ψηφιακού σεναρίου με μεθοδολογία ολοκληρωμένου STEM σε αυτήν την πλατφόρμα για να καταστεί δυνατή η κατανόηση της χρήσης της. Το υπόδειγμα αυτό βρίσκεται στη διεύθυνση: https://www.ucl.ac.uk/


Στα πέντε TLA (Teaching Learning Activities - διδακτικές μαθησιακές δραστηριότητες) έχουν λάβει θέση οι πέντε φάσεις ενός ψηφιακού σεναρίου. Στο παράδειγμα μας διευκρινίζεται ότι ο σχεδιασμός αφορά ψηφιακό διδακτικό σενάριο και όχι μια ωριαία διδασκαλία. Η σχεδίαση μιας ωριαίας διδασκαλίας γίνεται πολύ πιο εύκολα σε ένα μόνο από τα πέντε TLA. 

Στο Learning Designer αναφέρονται οι σκοποί (aims), οι δραστηριότητες και οι διατιθέμενοι χρόνοι για κάθε μια ξεχωριστά. Αναφέρεται επίσης ο αριθμός των εκπαιδευόμενων, μία σύντομη περιγραφή της θεματολογίας του σεναρίου με ενδείξεις που απαιτείται να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτικός. Στην επόμενη εικόνα απεικονίζεται συμβολικά 10λεπτη ενότητα του μαθήματος σε τμήμα 20 μαθητών, με την παρουσία  εκπαιδευτικού και υπάρχει ένα συνημμένο.


 Η χρήση της είναι απλούστατη και εντυπωσιακή με την παράθεση των δραστηριοτήτων με χρωματικές διαφοροποιήσεις. Περνάμε σε άλλη εποχή με τα ηλεκτρονικά αυτά εργαλεία.
Τη διαχείριση της πλατφόρμας σχεδιασμού (Leanring Designer) την έχει το University College London UCL

Παραθέτουμε το σχέδιο Μαθήματος της ΣΕΛΕΤΕ από τις παλιές καλές εποχές... με αριστερό click επάνω του μεγεθύνεται...



Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Πρέσβης STEM Scientix.


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017