*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Εργασία STEM στο επιστημονικό περιοδικό "Εκπαιδευτικός Κύκλος"

Δημοσιεύθηκε στον 8ο τόμο, τεύχος 3ο (2020) του  διεθνούς επιστημονικού περιοδικού eκπ@ιδευτικός κύκλος η εργασία μας (Σταυρόπουλος Π., Κουτούφαρης Β.) με τίτλο: «Υπολογισμός των χαρακτηριστικών μεγεθών μίας πυρακτωμένης αντίστασης από την ανάλυση φάσματος φωτός, προς ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία με μεθοδολογία STEM».

Η εργασία έχει αναρτηθεί στο 3ο και τελευταίο τριμηνιαίο τεύχος του 2020 και βρίσκεται στη διεύθυνση: https://journal.educircle.gr/

Εναλλακτικά το άρθρο μας διατίθεται από τη διεύθυνση: 

https://drive.google.com/file/d/1zQGIY1bczRvlspyODC4R41g4v-1BC6x-/view?usp=sharing

Για τα μεμονωμένα υπόλοιπα άρθρα του περιοδικού πιέστε στον σύνδεσμο: https://journal.educircle.gr/ 

Για κατέβασμα σε PDF ολόκληρου του τεύχους πιέστε : https://journal.educircle.gr

Εναλλακτικά το τεύχος βρίσκεται στη διεύθυνση: 

https://drive.google.com/file/d/1xGgu7NzUMIgVu0C0kmkH19X7SID2lflw/view?usp=sharing

Στην εργασία μας αναπτύσσεται λεπτομερώς μία πιλοτική μέθοδος ανάλυσης φάσματος φωτός από βίντεο με σκοπό τον υπολογισμό του χρόνο πυράκτωσης μίας ηλεκτρικά θερμαινόμενης αντίστασης, μέσω πειράματος, ακολουθούμενου από τους υπολογισμούς των διαφόρων βασικών χαρακτηριστικών αυτής. Το επίπεδο της εφαρμογής είναι μέτριας δυσκολίας. Στόχος της εργασίας είναι η ένταξη καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας γενικής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης. Δίδεται ειδικότερα η δυνατότητα χρήσης της συγκεκριμένης μεθοδολογίας στο μάθημα της φυσικής και συγκεκριμένα στις ενότητες οπτικής ή θερμότητας. Παρατίθεται video του πειράματος και προτείνεται η χρήση συγκεκριμένου ελεύθερου λογισμικού ανοικτού κώδικα, ως μέθοδος, για την ανάπτυξη άλλων εφαρμογών. Μπορούν να δημιουργηθούν σύγχρονα εκπαιδευτικά αντικείμενα για οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης εμπλουτίζοντας, με τον τρόπο αυτόν, την εκπαιδευτική διαδικασία και εισάγοντας σε αυτήν τη μεθοδολογία STEM (Science Technology, Engineering, Mathematics). Το ελεύθερο λογισμικό ανοικτού κώδικα που χρησιμοποιήθηκε είναι το Tracker Video Analysis and Modeling Tool. Είναι ευρύτατα γνωστό για τη δυνατότητα της ανάλυσης κίνησης μέσω video. Υπάρχει όμως μία άγνωστη πτυχή του λογισμικού αυτού που είναι η ανάλυση φάσματος φωτός. Δεν υπάρχουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για την ανάλυση φάσματος με το συγκεκριμένο λογισμικό. Γίνεται προσπάθεια ενθάρρυνσης για την χρήση των Τ.Π.Ε., με ευχάριστο τρόπο, προς όφελος της μάθησης.

Το διεθνές αυτό επιστημονικό περιοδικό είναι πολύ γνωστό για τις εξαιρετικές δημοσιεύσεις του, απευθύνεται σε επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς. Έχει στόχο να αναδείξει την επιστημονική γνώση και την έρευνα στον ευρύτερο κύκλο των αντικειμένων που συνθέτουν το πεδίο της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.

Τα θεματικά πεδία του περιοδικού είναι: η Γενική, Τεχνολογική, Ειδική Εκπαίδευση, Θέματα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας, η χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδικασία, η Διοίκηση της Εκπαίδευσης, η Δια Βίου Μάθηση και η Εκπαίδευση Ενηλίκων, καθώς επίσης η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η Διαδικτυακή Μάθηση.

Δεκτά για δημοσίευση στο περιοδικό γίνονται άρθρα, στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα, που δεν έχουν δημοσιευτεί στο παρελθόν και δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο επιστημονικό περιοδικό. Η δημοσίευση των κειμένων αποφασίζεται από τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής, έπειτα από ανώνυμη κρίση δύο τουλάχιστον μελών της Επιστημονικής Επιτροπής.

Το Ηλεκτρονικό Επιστημονικό Περιοδικό Ανοικτής Πρόσβασης “eκπ@ιδευτικός κύκλος” εκδίδεται από τον Απρίλιο του 2013. Ιδρυτής και Εκδότης του Περιοδικού είναι ο Dr. Σπύρος Κιουλάνης. Από τον Αύγουστο του 2017 το περιοδικό απέκτησε διεθνή χαρακτήρα, καθώς δημοσιεύει άρθρα και την αγγλική γλώσσα.


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017