*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση και STEM

Θέλουμε να καταλάβουμε πως λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας, υποβάλλοντας ερωτήσεις, σκεφτόμαστε να βρούμε την εξήγηση, τι θα μάθω σήμερα; τι θα μάθω αύριο; …

Όσον αφορά την επιστήμη και την τεχνολογία, τα παιδιά χρειάζονται δίψα για πληροφόρηση και διάθεση για απεριόριστη περιήγηση. Εξερεύνηση των αντικειμένων με ερωτήσεις, ιδέες και εφαρμογές, τα παιδιά και οι νέοι μαθαίνουν να θέτουν τα δικά τους ερωτήματα. Ο δάσκαλος δρα ως διαχειριστής, ανακαλύπτει μεγάλες ιδέες και ερωτήματα ή θέματα για εξερεύνηση, σχεδιάζει προσεκτικά δραστηριότητες για εμπλοκή των μαθητών.  

Μπορούμε να βελτιώσουμε τα μαθήματα STEM και εκτός της επίλυσης προβλήματος να εντάξουμε την προαναφερόμενη διαδικασία στη μεθοδολογία μας προκειμένου να πετύχουμε τη σύνδεση STEM και διερευνητικής μάθησης.

Οι μαθητές δομούν τη δική τους γνώση μέσω των εμπειριών τους, μαθαίνουν από τις δεξιότητες, να συνθέτουν, ερμηνεύουν και να αξιολογούν.

Οι τρεις κλάδοι της διερευνητικής μάθησης – έρευνας είναι:

Δομημένος - ο δάσκαλος διευθύνει το μάθημα και παρέχει ερωτήσεις, αν χρειαστεί δίνει βήμα-βήμα οδηγίες και ανακαλύπτει την ικανότητα των μαθητών του να ερευνούν το θέμα που έχει θέσει.

Οδηγούμενος - Οι μαθητές λαμβάνουν περισσότερη ευθύνη με το δάσκαλο να τους οδηγεί στην έρευνα ή τη διερεύνηση θέματος.

Ανοιχτός – οι μαθητές λαμβάνουν την ηγεσία του μαθήματος αναζητώντας ιδέες και απαντήσεις εξάπτοντας την φαντασία τους.

Ο κλάδος που θα επιλεχθεί θα προσαρμοστεί στις ανάγκες των μαθητών.

Η διερεύνηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τρεις τουλάχιστον από τους κλάδους της μεθοδολογίας STEM δηλαδή να έχει κάποια επιστήμη, χρήση της τεχνολογίας (υπολογιστή), μηχανική και μαθηματικά.


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017