Θέλουμε να καταλάβουμε πως λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας, υποβάλλοντας ερωτήσεις, σκεφτόμαστε να βρούμε την εξήγηση, τι θα μάθω σήμερα; τι θα μάθω αύριο; …
Όσον αφορά την επιστήμη και την τεχνολογία,
τα παιδιά χρειάζονται δίψα για πληροφόρηση και διάθεση για απεριόριστη
περιήγηση. Εξερεύνηση των αντικειμένων με ερωτήσεις, ιδέες και εφαρμογές, τα
παιδιά και οι νέοι μαθαίνουν να θέτουν τα δικά τους ερωτήματα. Ο δάσκαλος δρα
ως διαχειριστής, ανακαλύπτει μεγάλες ιδέες και ερωτήματα ή θέματα για
εξερεύνηση, σχεδιάζει προσεκτικά δραστηριότητες για εμπλοκή των μαθητών.
Μπορούμε να βελτιώσουμε τα μαθήματα STEM και εκτός
της επίλυσης προβλήματος να εντάξουμε την προαναφερόμενη διαδικασία στη
μεθοδολογία μας προκειμένου να πετύχουμε τη σύνδεση STEM και διερευνητικής μάθησης.
Οι μαθητές δομούν τη δική τους γνώση μέσω των
εμπειριών τους, μαθαίνουν από τις δεξιότητες, να συνθέτουν, ερμηνεύουν και να αξιολογούν.
Οι τρεις κλάδοι της διερευνητικής μάθησης –
έρευνας είναι:
Δομημένος
-
ο δάσκαλος διευθύνει το μάθημα και παρέχει ερωτήσεις, αν χρειαστεί δίνει βήμα-βήμα
οδηγίες και ανακαλύπτει την ικανότητα των μαθητών του να ερευνούν το θέμα που έχει
θέσει.
Οδηγούμενος
- Οι
μαθητές λαμβάνουν περισσότερη ευθύνη με το δάσκαλο να τους οδηγεί στην έρευνα ή
τη διερεύνηση θέματος.
Ανοιχτός
– οι
μαθητές λαμβάνουν την ηγεσία του μαθήματος αναζητώντας ιδέες και απαντήσεις εξάπτοντας
την φαντασία τους.
Ο κλάδος που θα επιλεχθεί θα προσαρμοστεί στις
ανάγκες των μαθητών.
Η διερεύνηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τρεις τουλάχιστον
από τους κλάδους της μεθοδολογίας STEM δηλαδή να έχει κάποια επιστήμη, χρήση της τεχνολογίας (υπολογιστή), μηχανική και μαθηματικά.