*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

35 Πρέσβεις STEM στον κατάλογο 2022 της SCIENTIX για την Ελλάδα

Τον Φεβρουάριο του 2022 προστέθηκαν 35 ακόμη Έλληνες στους ήδη υπάρχοντες 65 πρεσβευτές STEM της χώρας μας στον πίνακα της Scientix, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται o Blogger κ. Πολύδωρος Σταυρόπουλος και o κ. Βασίλειος Κουτούφαρης. Αυτό επιτεύχθηκε μετά από συμμετοχή, συστηματική παρακολούθηση  και απόλυτη επιτυχία διεκπεραίωσης των παρακάτω αναφερόμενων σεμιναρίων του European Schoolnet και προϋποθέσεων. Συνολικά σήμερα απαριθμούνται για την Ελλάδα 100 πρέσβεις. Ο κατάλογος βρίσκεται στη διεύθυνση: http://www.scientix.eu/in-your-country/scientix-4-teacher-panel

Η ολοκλήρωση των σεμιναρίων αυτών απαιτούσε την κατάθεση εργασιών,
test και διδακτικών σεναρίων.

Κριτήρια Επιλογής

Οι Πρεσβευτές Scientix ενεργούν σε εθελοντική βάση και οι προϋποθέσεις για να ορισθεί κάποιος/α πρέσβης πρέπει να εκπληρώσει τις τέσσερις παρακάτω προϋποθέσεις:

1) Συμπλήρωση της φόρμας αίτησης·

2) Ολοκλήρωση με επιτυχία δύο Scientix MOOC από τη λίστα:

α) ένα από τα δύο Scientix/STE(A)M IT Integrated STEM διδακτικά MOOC για πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια (είτε την Έκδοση 2020 είτε την Επανάληψη του 2021).

β) το Exploring Nature-based Solutions in Your Classroom MOOC (2021).

γ) the Aerospace in Class MOOC (2021), ή

δ) The Three Rs και Animal Use in Science Rerun MOOC (2021).

ε) Terra Mission MOOC: Teaching Sustainability for Action (2022).

3) Απαιτείται η έγκριση από τα Υπουργεία Παιδείας των αντίστοιχων 33 χωρών.

4) Τέλος η επιτυχής παρακολούθηση κατόπιν εξετάσεων ενός σεμιναρίου 3 εβδομάδων.


Ευχαριστούμε θερμότατα την διοίκηση
Scientix και τους αρμόδιους στο Υπουργείο Παιδείας για την θετική απάντησή τους, στη σταδιοδρομία μας ως πρεσβευτές.

Στην ανάρτηση μας:

https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/06/scientix.html

έχουμε αναφερθεί διεξοδικά τι είναι η Scientix.

«Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» η Scientix είναι ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε ως πρωτοβουλία. Είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με τη συγχώνευση, τη συνεργασία και την ενεργοποίηση των 33 Υπουργείων Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…» «Το European Schoolnet είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός» Δηλαδή το έργο Scientix συντονίζεται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό European Schoolnet.

Υπενθυμίζουμε ότι είναι η πρωτοβουλία αυτή χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία προωθεί και υποστηρίζει μια πανευρωπαϊκή συνεργασία μεταξύ των δασκάλων-εκπαιδευτικών για χρήση και προώθηση της μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Scientix γεννήθηκε αρχικά με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και από την αρχή συντονιζόταν από το European Schoolnet (EUN), για το οποίο έχουμε αναφερθεί εκτενώς στην ανάρτηση μας:

https://sv1ahh1.blogspot.com/2018/06/european-schoolnet.html

Η Scientix ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με τη συνένωση, συνεργασία και δραστηριοποίηση των 33 Υπουργείων Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει έδρα τις Βρυξέλλες. Σκοπός της είναι η προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία και της μάθησης, καθώς επίσης η ενθάρρυνση της πανευρωπαϊκής συνεργασίας σχολείων και εκπαιδευτικών γύρω από το STEM και άλλες καινοτομίες.

Η Scientix έχει τώρα 916 Scientix Ambassadors από 49 χώρες. 

Στο πρώτο του στάδιο (2009-2012), το έργο δημιούργησε μια διαδικτυακή πύλη για τη συλλογή και παρουσίαση ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών έργων STEM και των αποτελεσμάτων τους. Διοργάνωσε πολλά εργαστήρια εκπαιδευτικών, καθώς και το πρώτο διεθνές συνέδριο Scientix, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2011 στις Βρυξέλλες. Αυτό εξασφάλισε ότι το έργο είχε καλή προβολή σε διεθνές επίπεδο. Έπρεπε όμως να γίνει περισσότερη δουλειά σε εθνικό επίπεδο και σε αυτό επικεντρώθηκε η δεύτερη φάση (2013 – 2015) του έργου.

Μέσω του δικτύου των Εθνικών Σημείων Επαφής (NCPs) και της Ομάδας Καθηγητών Scientix, η Scientix είχε ως στόχο να προσεγγίσει τις εθνικές κοινότητες εκπαιδευτικών και να συμβάλει στην ανάπτυξη εθνικών στρατηγικών που προηγούνται βασισμένες στην έρευνα και άλλες παρόμοιες καινοτόμες προσεγγίσεις στις επιστήμες και τα μαθηματικά. Ως εκ τούτου, η Scientix έγινε «Η κοινότητα για την εκπαίδευση των επιστημών στην Ευρώπη». 

Κύριες αρμοδιότητες των πρεσβευτών Scientix, οι οποίοι αποτελούν την Ομάδα Καθηγητών Scientix. 

Οι πρεσβευτές Scientix (Ambassadors) είναι εκπαιδευτικοί από οπουδήποτε στον κόσμο, πρόθυμοι να υποστηρίξουν τη διάδοση της πρωτοβουλίας Scientix και την ανταλλαγή πρακτικών και γνώσεων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαίδευσης STEM. Ο ρόλος τους ως Πρέσβεις γίνεται σε εθελοντική βάση (χωρίς οικονομικές απολαβές) και ανανεώνεται βάσει ετήσιας επαναξιολόγησης από το European Schoolnet με κύριο κριτήριο την ενεργό συμμετοχή τους κατά την εν λόγω περίοδο (αναθεώρηση του πίνακα πραγματοποιείται κάθε Δεκέμβριο και ανακοινώνεται άμεσα).

Ο κατάλογος πρεσβευτών (Scientix Teachers' Panel) είναι μια συνεργατική ομάδα δασκάλων-εκπαιδευτικών STEM, ιδιαίτερα αφοσιωμένων στο επάγγελμά τους, που αναζητούν νέους τρόπους για τη βελτίωση της διδασκαλίας, ενώ ταυτόχρονα είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους συναδέλφους τους. Η τρέχουσα ομάδα πρεσβευτών περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς από όλο τον κόσμο.

Καθ' όλη τη διάρκεια του έργου, το κύριο καθήκον των Scientix Ambassadors είναι να διαδώσουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες της Scientix σχετικά με τη μεθοδολογία του STEM, να διασφαλίσουν ότι το μήνυμα Scientix διαδίδεται παντού και ότι περισσότεροι ακόμη εκπαιδευτικοί και άλλοι σχετικοί φορείς θα ασχολούνται με την κοινότητά μας.

Δύο βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την δραστηριότητα των Πρεσβευτών του Scientix είναι το πάθος για τη δουλειά τους και η συνεχής επιθυμία για βελτίωση.

Οι Πρεσβευτές Scientix αποτελούν μέρος μιας διεθνούς κοινότητας που υποστηρίζει την εκπαίδευση STEM. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται στενά με τη Scientix και μερικά από τα οφέλη που αποκομίζουν οι Ambassadors είναι:

• Οι ενεργοί πρεσβευτές προσδιορίζονται ως τέτοιοι στην πύλη Scientix, αυξάνοντας τα προφίλ τους και διακρίνονται εντός του οργανισμού και πέρα ​​από αυτόν.

• Οι Πρεσβευτές λαμβάνουν πιστοποιητικό στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού έτους, υπό την προϋπόθεση ότι ο πρεσβευτής ήταν ενεργός.

• Οι Πρεσβευτές μπορούν να ζητήσουν συστατική επιστολή με βάση την απόδοση που έχουν πραγματοποιήσει.

• Οι Πρεσβευτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν το λογότυπο Scientix Ambassador για να προσθέσουν στα κοινωνικά και επαγγελματικά προφίλ τους στα μέσα ενημέρωσης.

• Η Scientix θα χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη διάδοση καθενός από τους πρεσβευτές (αυξάνοντας την ορατότητα των πρεσβευτών μας).

• Η Scientix θα προτείνει πρεσβευτές σε άλλα έργα και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όταν είναι δυνατόν (βάσει των αιτημάτων που ελήφθησαν).

• Οι πρεσβευτές έχουν περισσότερες ευκαιρίες να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις του Scientix. Στα Εργαστήρια Επιστημονικού Έργου, καθώς και στο συνέδριο Scientix, πέντε έως δέκα θέσεις για κάθε εκδήλωση θα δεσμευτούν για Πρεσβευτές και η συμμετοχή θα απονεμηθεί εκ περιτροπής (για να διασφαλιστεί ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι Πρεσβευτές μπορούν να παρευρεθούν) και λαμβάνοντας υπόψη το έργο που επιτελέστηκε από τους Πρέσβεις στο πλαίσιο του Scientix.

• Μπορεί επίσης να προσφερθεί στους πρεσβευτές η ευκαιρία να υποστηρίξουν πρόσθετα καθήκοντα ως συν-συγγραφείς (π.χ. δημοσιεύσεις), συντονιστές εργαστηρίων, συγγραφείς (ιστολόγια), σχεδιαστές μαθημάτων (Moodle) και πολλά άλλα. 

Οι Πρεσβευτές θα βοηθήσουν στην ανταλλαγή δραστηριοτήτων σε εθνικό επίπεδο και θα διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στην υποστήριξη της καινοτομίας στην εκπαίδευση STEM στις χώρες τους. Το έργο τους είναι απαραίτητο για την επέκταση και την εδραίωση μιας κοινότητας της οποίας οι βασικές αξίες έγκεινται στο να μοιράζονται καλές πρακτικές στην τάξη, ειδικά στον τομέα του STEM και να διασφαλίζουν ότι οι μαθητές διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες και STEM Workers. 

Οι Πρεσβευτές του Scientix έχουν, κυρίως, έξι καθήκοντα:

Εργασία 1: Υποστήριξη της διάδοσης της Scientix, καθώς και της εκπαίδευσης STEM γενικότερα, σε εθνικό επίπεδο.

Εργασία 2: Παροχή ad hoc βοήθειας στη Scientix σε έρευνες, αιτήματα σχολίων κ.λπ.

Εργασία 3: Υποστήριξη των Εθνικών Σημείων Επαφής Scientix στις δραστηριότητές τους.

Εργασία 4: Υποστήριξη εθελοντικά της δοκιμής πόρων και εργαλείων και παρέχετε ανατροφοδότηση όπως ζητείται από τη Scientix (τουλάχιστον μία ανά ακαδημαϊκό έτος).

Εργασία 5: Υποστήριξη με συγκεκριμένες εργασίες μέσω της «Πρωτοβουλίας υποστήριξης έργων καθηγητών Scientix» Οι εργασίες μπορεί να περιλαμβάνουν την εποπτεία κοινοτήτων πρακτικής ή φόρουμ, ανασκόπηση βιβλιογραφίας για ένα συγκεκριμένο θέμα που σχετίζεται με την εκπαίδευση STEM, σχεδιασμό σχεδίων μαθήματος, ανασκόπηση εκπαιδευτικών πόρων κ.λπ.

Εργασία 6: Υποστήριξη ευρωπαϊκών συνεργασιών STE(A)M σε εθνικό επίπεδο που συνδέονται με τη Scientix. 

Οι Πρεσβευτές φροντίζουν να κάνουν τη Scientix γνωστή σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα κοινά που είναι οι στόχοι του (επαγγελματίες της επιστημονικής εκπαίδευσης, δηλαδή: δάσκαλοι STEM, ερευνητές εκπαίδευσης (STEM) και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής). Oι ομάδες αυτές αποτελούν το βασικό κοινό-στόχο του έργου. Ωστόσο και άλλα είδη κοινού είναι σημαντικά, όπως εκπρόσωποι άλλων έργων στην εκπαίδευση STEM, εκπαιδευόμενοι δάσκαλοι και άλλοι, φοιτητές πανεπιστημίου, ενώσεις γονέων ή εκπρόσωποι βιομηχανιών STEM. 

«Το θέμα, ΔΕΝ είναι να ορισθείς Πρέσβης του STEM από την πρωτοβουλία της Κομισιόν, το θέμα ΕΙΝΑΙ να μπορέσεις να διατηρήσεις τον τίτλο με δράσεις που προσφέρεις και αξιολογούνται από αυτήν κάθε χρόνο». 


Ευχαριστούμε πολύ τη Scientix για τις προαναφερόμενες πληροφορίες. 

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.


                                                          




O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017