*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

Τι είναι το Ευρωπαϊκό project STE(A)M It

Σήμερα, στην Ελλάδα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στην πρωτοβάθμια, οι κλάδοι S.T.E.M. συνεχίζουν να διδάσκονται μεμονωμένα για παράδειγμα ως Science (Επιστήμη - Φυσική), Technology (Τεχνολογία - Πληροφορική), Engineering (Μηχανική - Μηχανολογία). Mathematics (Μαθηματικά). Δεν υπάρχουν αυτούσιες τάξεις STEM. Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού έχουν δημιουργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια με εξειδικευμένους χώρους εργαστηρίων.

Εν ολίγους συναντάμε στην χώρα μας S classes, T classes, E classes, M classes. Λαμβάνουμε υπόψη μας ότι και το S δεν είναι μόνο «ένα». Υπάρχουν διαφορετικά μαθήματα Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας που συμπεριλαμβάνονται σε ξεχωριστά μαθήματα με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς. κ.λπ. 

Για να κάνουμε τους μαθητές να δουν πραγματικά το ενδιαφέρον των πτυχίων και σταδιοδρομίας STEM, και ακόμη πιο σημαντικό, να δείξουμε στους φοιτητές και στην κοινωνία γενικότερα, τον βασικό ρόλο που παίζει το STEM στη βελτίωση της ζωής μας και την ανάγκη τους για το μέλλον μας, χρειαζόμαστε το STEM να διδάσκεται με ολοκληρωμένο τρόπο. 

Χρειαζόμαστε όλα τα συστατικά του S να συνεργαστούν. Όλα οι κλάδοι στο STEM να συνεργαστούν μεταξύ τους σε μία ενοποιημένη διδασκαλία, αν αυτό μπορεί να γίνει κατανοητό. Ακόμα καλύτερα, να συνεργαστούν μεταξύ τους και οι κλάδοι του STE(A)M συμπεριλαμβανομένου μαθήματος ή μαθημάτων μη STEM όπως η γλώσσα, η ιστορία κ.λπ.

Χρειάζεται να εφαρμόσουμε μέτρα για τη διδασκαλία των διαφόρων ειδικοτήτων με ολοκληρωμένο τρόπο, συνδεδεμένο με ζητήματα της πραγματικής ζωής. Χρειαζόμαστε «να συνεχίσουμε την εκπαίδευση». Εάν κάνουμε «STE(A)M IT», μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι μελλοντικοί πολίτες θα είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε ζήτημα στην κοινωνία, με συνεργατικό, κριτικό και αποτελεσματικό τρόπο. 

Στο αρκτικόλεξο STE(A)M το (Α) δεν έχει σχέση με το Art= τέχνη αλλά με τη λέξη All. – Είναι μία διεπιστημονική προσέγγιση STEM που συνδέεται με όλους γύρω μας, έχει ήδη δημιουργηθεί το πρώτης γενιάς  ευρωπαϊκό ολοκληρωμένο πλαίσιο STE(A)M. Έτσι στα ελληνικά αναφέρουμε την μεθοδολογία STE(A)M ως ενσωματωμένη εκπαίδευση STEM.

Ο όρος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) χρησιμοποιείται με πολύ διαφορετικούς τρόπους στην εκπαίδευση. Έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο ιστολόγιο μας ότι ο όρος STEM έχει μεταλλαχτεί ως STEAM για να συμπεριλάβει το Α, που αντιπροσωπεύει τις Τέχνες, ως έναν τρόπο ανάδειξης της σημασίας της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση STEM, ή ακόμα και με το Α ως αναφορά στο All, δηλαδή τονίζοντας τη σημασία της σύνδεσης του STEM με όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που δεν είναι STEM.

Το STEAM IT είναι ένα Ευρωπαϊκό Έργο και στόχοι του είναι η ενσωμάτωση μη STEM μαθημάτων στη μεθοδολογία STEM.

Για να επιτευχθεί αυτό, το έργο STE(A)M IT στοχεύει:

(1) να δημιουργήσει και να δοκιμάσει ένα εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση STE(A)M.

(2) να αναπτύξει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ικανοτήτων για δασκάλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δασκάλους STEM δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση αυτό το πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαμόρφωση των συμφραζομένων της διδασκαλίας STEM, ειδικά μέσω της συνεργασίας βιομηχανίας-εκπαίδευσης, και

(3) περαιτέρω εξασφάλιση της ενσωμάτωσης της ολοκληρωμένης διδασκαλίας STEM με τη δημιουργία ενός δικτύου συμβούλων καθοδήγησης / συμβούλων σταδιοδρομίας στα σχολεία που προωθούν την ελκυστικότητα των θέσεων εργασίας STEM στις τάξεις τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό επισκεφθείτε τη σελίδα της Κομισιόν: http://steamit.eun.org/

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.


                                                          




O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017