*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

Τι είναι το STE(A)M IT ;

Το όραμα του έργου:

  1. Καλύτερα εκπαιδευτικά προγράμματα
  2. Πιο εύκολη διασύνδεση στο STEM
  3. Σύνδεση με τις δεξιότητες

Το STE(A)M IT – είναι μία διεπιστημονική προσέγγιση STEM που συνδέεται με όλους γύρω μας, θα δημιουργήσει το πρώτο ευρωπαϊκό ολοκληρωμένο πλαίσιο STE(A)M.


Ο όρος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) χρησιμοποιείται με πολύ διαφορετικούς τρόπους στην εκπαίδευση. Από ένα απλό αρκτικόλεξο που αναφέρεται στα τέσσερα διακριτά πεδία έως έναν τρόπο ένδειξης αυτών των πεδίων έχουν κοινούς στόχους, μεθοδολογίες και προβλήματα (π.χ. η μείωση των σπουδαστών που πηγαίνουν σε πτυχία STEM και σταδιοδρομία). Πρόσφατα, ο όρος STEM επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει το Α, που αντιπροσωπεύει τις Τέχνες, ως τρόπο ανάδειξης της σημασίας της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση STEM, ή ακόμα και με το Α ως αναφορά στο All, δηλαδή τονίζοντας τη σημασία της σύνδεσης του STEM με όλους τους άλλους κλάδους. Αλλά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικά, στην Ευρώπη, οι κλάδοι STEM συνεχίζουν να διδάσκονται μεμονωμένα. Δεν υπάρχουν τάξεις STEM, γενικά  όμως υπάρχουν S τάξεις, T τάξεις, E τάξεις, M τάξεις. Και ούτε το S δεν είναι «ένα». Υπάρχουν τάξεις Φυσικής, τάξεις Χημείας, τάξεις Βιολογίας, κ.α.

Για να κάνουμε τους μαθητές να δουν πραγματικά το ενδιαφέρον των πτυχίων και σταδιοδρομίας STEM, και ακόμη πιο σημαντικό, να δείξουμε στους φοιτητές και στην κοινωνία γενικότερα, τον βασικό ρόλο που παίζει το STEM στη βελτίωση της ζωής μας και την ανάγκη τους για το μέλλον μας, χρειαζόμαστε το STEM να διδάσκεται με ολοκληρωμένο τρόπο. Χρειαζόμαστε όλα τα συστατικά του S για να συνεργαστούν. Όλα τα γράμματα στο STEM να συνεργαστούν διεπιστημονικά. Χρειαζόμαστε «να συνεχίσουμε την εκπαίδευση». Εάν κάνουμε «STE(A)M IT», μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι μελλοντικοί πολίτες θα είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε ζήτημα στην κοινωνία, με συνεργατικό, κριτικό και αποτελεσματικό τρόπο. 

Στόχοι του έργου:

Για να επιτευχθεί αυτό, το έργο STE(A)M IT στοχεύει (1) να δημιουργήσει και να δοκιμάσει ένα εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση STE(A)M. (2) να αναπτύξει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ικανοτήτων για δασκάλους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δασκάλους STEM δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση αυτό το πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαμόρφωση της διδασκαλίας STEM, ειδικά μέσω της συνεργασίας βιομηχανίας-εκπαίδευσης, και (3) περαιτέρω εξασφάλιση της ενσωμάτωσης του ολοκληρωμένη διδασκαλία STEM με τη δημιουργία ενός δικτύου συμβούλων καθοδήγησης/συμβούλων σταδιοδρομίας στα σχολεία που προωθούν την ελκυστικότητα των θέσεων εργασίας STEM στις τάξεις τους. 

Αυτό το πρώτο ευρωπαϊκό ολοκληρωμένο πλαίσιο αναφοράς STEM θα περιλαμβάνει:

Ένα Master Learning Scenario που καθοδηγεί τους δασκάλους για το πώς να διδάξουν με ολοκληρωμένο τρόπο.

7 Παραδείγματα Μαθησιακών Σεναρίων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (12 – 16 ετών) και 4 για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (6 έως 11 ετών) με σενάρια πραγματικών περιπτώσεων, βάσει του Master Learning Scenario.

Ένα Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ικανοτήτων για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη διδασκαλία με ολοκληρωμένο τρόπο.

Ένα δίκτυο εκπαιδευτικών για ανταλλαγή για την ολοκληρωμένη διδασκαλία STE(A)M.

Μια αναφορά για την ανάπτυξη και τη χρήση αυτής της διδακτικής μεθοδολογίας σε πραγματικά σενάρια, συμπεριλαμβανομένων συμβουλών και κατευθυντήριων γραμμών για την ένταξη σε επίπεδο Υπουργείων Παιδείας καθώς και από σχολεία. 

Οι οργανισμοί πίσω απο το έργο STE(A)M IT

Το STE(A)M IT είναι ένα χρηματοδοτούμενο έργο Erasmus+ που συντονίζεται από το European Schoolnet (Βέλγιο) σε συνεργασία με το Istituto Nazionale di Documentazione, Innovazione e Ricerca Educativa (INDIRE) (Ιταλία), Università Telematica degli Studi IUL (Ιταλία), Υπουργείο Επιστημών και Εκπαίδευσης της Δημοκρατίας της Κροατίας (Κροατία), Ministério da Educação – Direção-Geral da Educação (DGE) (Πορτογαλία) και Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Συνεργάτες:

STE(A)M IT closely works with the European Schoolnet’s Ministries of Education STEM representatives Working Group representing 23 Ministries of Education (Belgium (Flanders), Belgium (Wallonia), Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Georgia, Greece, Hungary, Israel, Italy, Lithuania, Luxembourg, Malta, Poland, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Spain and Turkey)”

Η σελίδα του έργου βρίσκεται στη διεύθυνση : https://steamit.eun.org/

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Πρέσβης STEM Scientix.



O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017