Για την προβολή περισσότερων αναρτήσεων πιέστε στο τέλος κάθε σελίδας "παλαιότερες αναρτήσεις".

Το KAHOOT ! ως εκπαιδευτικό εργαλείο για πρωτοποριακά TEST.

Στο ιστολόγιό αυτό έχουμε αναλύσει την χρήση πολλών ελεύθερων λογισμικών που μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κάνουν ευχάριστη, καινοτόμα και πρωτοποριακή. Είμαστε ευχαριστημένοι που ίσως ελάχιστοι εκπαιδευτικοί τα χρησιμοποιούν. Αυτό δεν μας αποτρέπει να μοιραζόμαστε τις γνώσεις και ότι καινούργιο ανακαλύπτουμε με τους επισκέπτες του ιστολογίου μας.

Οι δυσκολίες για την μη χρήση όλων αυτών που προτείνουμε οφείλονται σε διάφορους λόγους όπως η έλλειψη προτροπής από την πλευρά της πολιτείας μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διάθεσή τους και το επίπεδο του ψηφιακού γραμματισμού τους.
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζεται ένα εξαιρετικότατο διαδικτυακό λογισμικό το όνομα του οποίου είναι KAHOOT
Βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://create.kahoot.it/ 
Πρόκειται για μία εφαρμογή κινητών συσκευών που παρέχει διαδραστικότητα και μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία με μεθοδολογία STEM. Η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε σύγχρονη (ή προγραμματισμένα ασύγχρονη εκπαίδευση) την καθιστούν ιδιαίτερα καινοτόμο. Με το KAHOOT! στη δωρεάν έκδοση μπορούμε να αναπτύξουμε ένα TEST σωστού λάθους ή πολλαπλών επιλογών και ο μαθητής από το κινητό του ή τον υπολογιστή του να εργαστεί σε αυτό. Ο χρόνος για τις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση ρυθμίζεται κατά την ανάπτυξη του TEST. Μπορεί να ρυθμιστεί επίσης και η μοριοδότηση της κάθε ερώτησης ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας αυτής. Ο βαθμός που λαμβάνει η κάθε απάντηση μειώνεται ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης του μαθητή κατά την επεξεργασία της. Η τελική αξιολόγηση των 5 πρώτων του τμήματος παρουσιάζεται στο κινητό όλων των μαθητών και βέβαια ο κάθε ένας από αυτούς μπορεί να δει την επίδοσή του στην οθόνη της κινητής συσκευής (κινητό ή tablet) που χειρίζεται. Ο εκπαιδευτικός έχει στο κινητό του ή στον υπολογιστή του τα συνολικά αποτελέσματα με τα ονόματα ή τα ψευδώνυμα των μαθητών. Επίσης 

Δίδεται η δυνατότητα στο μαθητή να χρησιμοποιήσει κινητή συσκευή για να καταστήσει αυτήν πεδίο μάθησης αλλά και αξιολόγησης. Μία άλλη καλή ιδέα θα ήταν να χρησιμοποιηθεί στην 4η φάση ενός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου (της μεταγνώσης-αναστοχασμού) για τον έλεγχο των γνώσεων που αποκτήθηκαν. 

Η εφαρμογή του KAHOOT! στην πράξη, μας έδειξε ότι οι μαθητές εντυπωσιάζονται και ασχολούνται με ιδιαίτερο ζήλο γιατί ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα. Το πρόβλημα όμως είναι η απαγορευμένη χρήση κινητών συσκευών στα Ελληνικά σχολεία. Κάποιος πρέπει να μιλήσει στους ιθύνοντες για το Mobile Learning και τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει στην εκπαίδευση. Το KAHOOT! μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ένα συνηθισμένο μάθημα που θέλουμε να «κερδίσουμε» ακόμη περισσότερο τους μαθητές μας. Οι απαντήσεις που δίνουν από το κινητό τους επιλέγονται με χρωματικές κάρτες και έτσι η διαδικασία ελέγχου αποκτά τη μορφή παιχνιδιού. Στο τέλος βλέπουν όλοι τα αποτελέσματα με τα ψευδώνυμα που έχουν επιλέξει ή επέλεξε αυτόματα η πλατφόρμα γι’ αυτούς. 

Στην ανάρτησή μας παρουσιάζεται η ανάπτυξη ενός υποδειγματικού TEST γνώσεων 5 ερωτήσεων, με εικόνες βήμα-βήμα, ώστε ο εκπαιδευτικός να κατανοήσει πολύ εύκολα τη διαδικασία από τη σύνδεση στην πλατφόρμα μέχρι την τελική καταχώρηση των αποτελεσμάτων των απαντήσεων των μαθητών. 

Με ελάχιστο κόστος ξεκλειδώνουν και παρέχονται απίστευτες δυνατότητες της πλατφόρμας αυτής. Το παράδειγμα που σχεδιάσαμε και αναλύουμε έχει ως θέμα τους καταλύτες αυτοκινήτων λόγω της ειδικότητας του Blogger

Οι φωτογραφίες των καταλυτικών μετατροπέων που χρησιμοποιήθηκαν είναι με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Emitec. Με κλικ πάνω σε όλες τις φωτογραφίες της ανάρτησης αυτής μεγεθύνονται.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.

Login ή Sign up

Κόστος για ξεκλείδωμα περισσότερων δυνατοτήτων 

Περισσότερες δυνατότητες επ' αμοιβή...

Επιλέγουμε "Create New"

Επιλέγουμε "Create" για ανάπτυξη ενός TEST και στη συνέχεια ορίζουμε ερώτηση σωστού λάθους ή πολλαπλής επιλογής 

Αναγράφουμε την ερώτηση και τις απαντήσεις σαν να
είμαστε σε κειμενογράφο.  Καθορίζουμε τον χρόνο για την απάντηση και τα μόρια που πιάνει.
Επίσης ορίζουμε την σωστή απάντηση από τις 4. 

Δίδεται η δυνατότητα ανάρτησης φωτογραφίας, video κ.λπ....

Με τον ίδιο τρόπο προσθέσαμε άλλες 4 ερωτήσεις, έχουμε 5 συνολικά. Αν θέλουμε να διορθώσουμε ή να προσθέσουμε μπαίνουμε πάλι στο ίδιο TEST

Φαίνονται οι 5 υποδειγματικές ερωτήσεις μας

Μέρος των απαντήσεων μας. Με πράσινο τικ δεξιά φαίνονται οι σωστές. 

Συμπληρώνουμε το προφίλ μας αν επιθυμούμε. 

Ζητάμε να μας δοθεί κωδικός για να τον μοιράσουμε στην τάξη. Κάθε φορά που ζητάμε 
κωδικό PIN για να συνδεθούν οι μαθητές στο ΤΕΣΤ αυτός αλλάζει.

Επιλέγουμε Τeam mode.

Ρυθμίσεις του TEST

Ο κωδικός αυτός 809591 μοιράζεται στους μαθητές της τάξης και συνδέονται στο ΤΕΣΤ. 

Προβάλουμε με τον προτζέκτορ τις ερωτήσεις στην οθόνη της τάξης από τον υπολογιστή μέσω της πλατφόρμας και οι μαθητές επιλέγουν το χρώμα της θεωρούμενης σωστής απάντηση όπως εμφανίζεται στην οθόνη της τάξης. 

Αποτελέσματα Test

Αποτελέσματα συγκεκριμένου μαθητή με το αναγραφόμενο ψευδώνυμο

Download των αποτελεσμάτων για αποθήκευση και επεξεργασία

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗ ΣΥΣΚΕΥΗ ΩΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Ή ΩΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.

Εγκατάσταση του KAHOOT! από το Play Store της Google.

Στο menu που υπάρχει στο κάτω μέρος μας δίδεται η δυνατότητα να αναπτύξουμε από το create ένα νέο TEST
από το Enter Pin κάνουμε είσοδο στο TEST  ως μαθητές αφού συμπληρώσουμε τον
κωδικό που δίνει ο εκπαιδευτικός. Από το Kahoots βλέπουμε τα TEST συνολικά που έχουμε αναρτήσει.



Επιλογή Team Mode

Αυτόματη επιλογή ψευδώνυμου με 3 προσπάθειες.
Καταχώρηση κωδικού PIN

Δίδονται 3 δυνατότητες για επιλογή ψευδωνύμου.

Εκκίνηση TEST

Ο μαθητής επιλέγει χρώμα για τη θεωρούμενη σωστή απάντηση στην ερώτηση που βλέπει στην οθόνη της τάξης. Ο ρόμβος και το τρίγωνο διευκολύνουν τους μαθητές με αχρωματοψία.

Τέλος χρόνου για την απάντηση αυτή.
Δεν πρόλαβε ο μαθητής να απαντήσει. 

Αποτελέσματα απάντησης/εων 

Συνολικά αποτελέσματα.
Μετά το τέλος της εξέτασης εξάγεται ένα αρχείο excel για τον καθηγητή με στατιστικά δεδομένα επί των απαντήσεων των μαθητών. Παρατίθεται ένα τέτοιο στη συνέχεια. Περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό καρτελών με πολλά στοιχεία: