Η UbD είναι μια προσέγγιση Εκπαιδευτικού σχεδιασμού, όπου επικεντρώνεται στο σχεδιασμό του προγράμματος σπουδών, των αξιολογήσεων και των οδηγιών στην τάξη κοιτάζοντας το αποτέλεσμα. Είναι και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα πεδία κατά τον προγραμματισμό.
H θεωρία της «Understanding by Design» αναπτύχθηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο από τους Jay McTighe και Grant Winnings και δίνει έμφαση κυρίως στον έλεγχο των αποτελεσμάτων έτσι ώστε οι πληροφορίες που θα αντληθούν από εκεί να χρησιμεύσουν για την εκ νέου σχεδίαση ή την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, την αξιολόγηση επιδόσεων των μαθητών καθώς και της δημιουργίας διδακτικού υλικού.
Το παραπάνω εκπαιδευτικό εργαλείο χρησιμοποιείται κατά κόρον στα Αμερικανικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και κατηγοριοποιείται σε 6 τύπους κατανόησης με τους μαθητές να είναι ικανοί να επεξηγούν, ερμηνεύουν, εφαρμόζουν, αντιλαμβάνονται, κατανοούν, έχουν αυτογνωσία σε σχέση με ένα γνωστικό αντικείμενο.
Ο συνδυασμός της διαφοροποιημένης μάθησης και του UbD κατά την Carol Ann Tomlison και τον Jay Mc Tighe (2006) μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους εκπαιδευτικούς στην ταυτόχρονη δημιουργία ισχυρών αναλυτικών προγραμμάτων σε μία συγκεκριμένη γνωστική περιοχή και την εξασφάλιση ακαδημαϊκής επιτυχίας σε όλο το φάσμα των μαθητών.
Εφαρμογή του UbD στον προγραμματισμό των μαθημάτων με STEM
Πώς μπορεί αυτό να λειτουργήσει με το σχεδιασμό μαθημάτων STEM;
Όταν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τη μεθοδολογία Understanding
by Design στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας με προσέγγιση STEM,
σκέφτονται τους μαθησιακούς στόχους και πώς οι μαθητές θα αναπτύξουν και θα
επιδείξουν τις γνώσεις τους πριν περιγράψουν το τελικό σχέδιο του μαθήματος.
Όταν το κάνουν αυτό, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να θεωρούν τα στάδια του STEM όχι
ως στηρίγματα για να κρατήσουν την προσοχή των μαθητών, αλλά ως εργαλεία για να
βοηθήσουν τους μαθητές να τους καθοδηγήσουν στο προκαθορισμένο επιθυμητό
αποτέλεσμα.
Η τεχνολογία θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για την προώθηση ενός μαθησιακού στόχου. Εκτός αν οι μαθητές χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη συσκευή για πρώτη φορά και χρειάζονται εκπαίδευση, η τεχνολογία μάθησης δεν πρέπει να είναι ο στόχος του μαθήματος.