*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Πρωτοποριακά αποτελέσματα από το TOOL ISE

Έχουμε αναφέρει στην ανάρτησή μας: https://sv1ahh1.blogspot.com ότι το tool I.S.E παρέχει τη δυνατότητα διαμορφωτικής αξιολόγησης του γνωστικού επιπέδου των συμμετεχόντων στην εκτέλεση του σεναρίου. Ως παράδειγμα παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα του σεναρίου που είναι αναρτημένο στη διεύθυνση του ISE: Σενάριο (Click στις φωτό για μεγέθυνση).

Μόλις ο συμμετέχων ολοκληρώσει τις 5 φάσεις, η πλατφόρμα εμφανίζει μια καρτέλα με τα γνωστικά αποτελέσματα της προσπάθειας που έκανε στα Quiz των φάσεων, (εικόνα 1). Για παράδειγμα, ο συγκεκριμένος συμμετέχων απάντησε σωστά 24 από τις 26 ερωτήσεις των Quiz με δύο προσπάθειες παραπάνω (28) που έκανε σε κάποιες ερωτήσεις. Στη συνέχεια άλλαξε την απάντηση, γιατί προφανώς είδε στο feedback ότι έκανε λάθος. Αυτό είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Στην καρτέλα αυτή δίδεται επίσης ο συνολικός χρόνος που χρειάστηκε ο “μαθητής”.

Εικόνα 1 Καρτέλα αποτελεσμάτων μαθητή από το I.S.E.

  Από την πλατφόρμα εξάγονται τα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία:

Ø Αποτελέσματα διαμορφωτικής αξιολόγησης της τάξης.

Ø Αποτελέσματα των ερωτήσεων σε σύγκριση με χώρες αναφοράς του PISA 2012 (ΟΟΣΑ, 2013).

Ø Αποτελέσματα γνωστικού αντικειμένου.

Ø Μέσος χρόνος τάξης ανά φάση.

Εικόνα 2 Στατιστικά αποτελέσματα σεναρίου.

   Οι συνολικές ερωτήσεις των Quiz στις πέντε φάσεις του σεναρίου ήταν 26, σε αυτές η επιτυχία ανήλθε στο 93%, δεν απαντήθηκαν το 6% και οι λάθος απαντήσεις ήταν το 1%, (εικόνα 2). Η επιτυχία του τμήματος είναι σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα γιατί οι συμμετέχοντες στο σενάριο ήταν εκπαιδευτικοί Μηχανολόγοι.

  Τα λάθη και οι μη απαντημένες ερωτήσεις πιθανόν να είναι από κακούς χειρισμούς ή και βεβιασμένες απαντήσεις λόγω πίεσης του χρόνου που οδήγησαν σε λάθος το οποίο καταγράφηκε. Στο post ερωτηματολόγιο οι μισοί απάντησαν ότι τα Quiz ήταν δύσκολα. Τα αποτελέσματα των απαντήσεων δείχνουν ότι η επιτυχία σε αυτά ήταν πολύ μεγάλη. Δεν θα παρατεθούν αναλυτικά τα γνωστικά αποτελέσματα γιατί δεν ενδιαφέρουν την παρούσα ανάρτηση.    

  Το επόμενο αποτέλεσμα από το tool I.S.E. είναι τα στατιστικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο που τα εξαγάγει σε φύλλο excel, (εικόνα 3). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο αριθμός των προσπαθειών απαντήσεων ήταν λίγο μεγαλύτερος από τον αριθμό των ερωτήσεων. Η ανατροφοδότηση τους βοήθησε να εντοπίσουν με μερικές προσπάθειες παραπάνω τις σωστές απαντήσεις. Με τον τρόπο αυτόν έχουν τη σωστή απάντηση σε κάθε ερώτηση. 

Εικόνα 3  Αποτελέσματα ομάδας έρευνας από το I.S.E.

 Στην εικόνα 3 παρατηρούμε ότι ο συμμετέχων εκπαιδευτικός με Nicknamegiann” έχει απαντήσει 26 σωστές ερωτήσεις με 28 προσπάθειες, ο επόμενος με Nickname John” έχει κάνει 30 προσπάθειες. Στην τελευταία στήλη βλέπουμε και σε ποια ακριβώς φάση έγιναν οι προσπάθειες. Στην πρώτη περίπτωση, οι δυο επιπλέον προσπάθειες έγιναν στην πρώτη φάση, αντί για 8 απαντήσεις παρατηρούμε ότι έδωσε 10 με τη βοήθεια της ανατροφοδότησης μέχρι να εντοπίσει την ορθή απάντηση. 

  Το επόμενο αποτέλεσμα που λαμβάνουμε από την πλατφόρμα είναι οι χρόνοι που διέθεσε ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες για την εκτέλεση του σεναρίου. Tο αρχείο αυτό λαμβάνεται με μορφή excel. Στην παρακάτω εικόνα εμφανίζονται οι χρόνοι των πέντε φάσεων (στις 5 πρώτες στήλες) και στην τελευταία την έκτη εμφανίζεται ο συνολικός χρόνος που χρειάστηκαν. Φαίνεται ότι ο χρόνος που απαιτήθηκε ήταν ο προγραμματισμένος. Κανείς δεν ξεπέρασε το χρόνο των 200 λεπτών, υπήρξε μια μικρή απόκλιση θετική ή αρνητική για μερικά λεπτά (εικόνα 4).

Εικόνα 4 Συνολικά αποτελέσματα από το I.S.E.

  Δίδεται επίσης η δυνατότητα να εξαχθούν συγκριτικά αποτελέσματα κατά PISA σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, (εικόνα 5). Έτσι λοιπόν μπορούμε να δούμε ποσοστιαία ανάλυση των αποτελεσμάτων ολόκληρης της τάξης.  

Εικόνα 5 Συγκριτικά αποτελέσματα με άλλες χώρες PISA.

Θα επιθυμούσαμε η ανάρτηση αυτή να λειτουργήσει ως κίνητρο για τη χρήση του εργαλείου ISE προκειμένου οι συνάδελφοι να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που παρέχει. Αυτό απαιτεί δουλειά, διάθεση και παρέχει ευχαρίστηση και πρωτοπορία στην εκπαιδευτική διαδικασία του κάθε ενός από εμάς. 

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ).


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017