Image by Gerd Altmann from Pixabay |
Οι ομάδες των μαθητών είναι
σημαντικές επειδή επιτρέπουν στους μαθητές να «βάλουν τα δυνατά τους» όταν
ανήκουν σε μία από αυτές, παράλληλα δημιουργούν δεξιότητες επικοινωνίας και
συνεργασίας που είναι ένα μέρος των κομβικών δεξιοτήτων όπως έχουμε αναφέρει:
http://sv1ahh1.blogspot.com/2017/06/transversal-skills-ats2020.html
Πολλά σημεία της μεθοδολογίας STEM είναι
προκλητικά - όταν οι μαθητές συνεργάζονται, είναι σε θέση να φέρουν τις γνώσεις
τους στο τραπέζι ενώ μαθαίνουν επίσης από τους συνομηλίκους τους.
Υπάρχουν τρεις στρατηγικές για τη
διαφοροποίηση των μαθητικών ομάδων. Αντί να παραμείνουμε σε μία μέθοδο,
προτείνουμε τη χρήση καθεμιάς, καθώς όλες έχουν οφέλη.
Ομοιογενής: Ομαδοποίηση μαθητών ανά επίπεδο. Αυτό είναι χρήσιμο για την παροχή πρόσθετης υποστήριξης στις ομάδες μαθητών που τη χρειάζονται περισσότερο.
Ετερογενής: Ομαδοποίηση μαθητών διαφορετικών επιπέδων. Αυτό είναι ευεργετικό
επειδή οι μαθητές μπορούν να μάθουν ο ένας από τον άλλο.
Φωνή & Επιλογή: Οι μαθητές επιλέγουν αυτομάτως τις ομάδες τους. Αυτό είναι πολύτιμο
επειδή οι μαθητές μπορούν να κατέχουν τις ομάδες τους και να χρησιμοποιούν τη
φωνή τους για να πάρουν μια απόφαση.
Ας ανακεφαλαιώσουμε:
Η διαφοροποίηση είναι ένας τρόπος
διευκόλυνσης της μάθησης για την πλειοψηφία των μαθητών στην
τάξη. Η εκμάθηση βάσει έργου είναι μια ενεργή στρατηγική που διευκολύνει
τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η διαφοροποιημένη
διδασκαλία είναι ικανότητα που μπορεί να παρέχει γνώση και
βελτίωση - δεν είναι μια καθορισμένη στρατηγική, είναι μια νοοτροπία.
Η προσπάθεια για μια διαφοροποιημένη νοοτροπία θα ωφελήσει τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. Δημιουργώντας ενδιαφέρουσες, ενεργές αίθουσες διδασκαλίας με STEM μεθοδολογία, βοηθάμε τους μαθητές να επιτύχουν στη σταδιοδρομία τους και τη ζωή τους. Αυτό το τελευταίο έχει αναφερθεί πολλάκις στο ιστολόγιό μας και ιδιαίτερα στην ανάρτηση: “STEM Workers”.
Για τη διαφοροποιημένη μάθηση έχουμε αναφερθεί στην ανάρτησή μας: