*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Υπερδύναμη οι Ηνωμένες Πολιτείες στο STEM και η Ελλάδα στις βελανιδιές...

Στο άρθρο αυτό θα αναφερθούμε στην στρατηγική των Η.Π.Α. για το STEM που πρέπει να καταστεί παράδειγμα σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής για όλες τις χώρες. Το Στρατηγικό Σχέδιο Εκπαίδευσης STEM με το όνομα «Σχεδιασμός Μαθήματος για Επιτυχία»: είναι η Αμερικανική Στρατηγική για την Εκπαίδευση με μεθοδολογία STEM. 

Δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 η ομοσπονδιακή στρατηγική των Η.Π.Α. για τα επόμενα πέντε χρόνια, με βάση το όραμα για ένα μέλλον, όπου όλοι οι Αμερικανοί θα έχουν δια βίου πρόσβαση σε μία ποιοτική εκπαίδευση STEM και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον αλφαβητισμό STEM, την καινοτομία και την απασχόληση. Αντιπροσωπεύει μια επείγουσα έκκληση δράσης για μια διακρατική συνεργασία με μαθητές, οικογένειες, εκπαιδευτικούς, κοινότητες και εργοδότες - ένα "North Star" για μία δυνατή κοινότητα STEM καθώς σχεδιάζει συλλογικά μια πορεία για την εκπαιδευτική επιτυχία των εθνών. 

Τον Δεκέμβριο του 2020, το Γραφείο Πολιτικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου εξέδωσε την «Έκθεση Προόδου για την Εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου Ομοσπονδιακής Εκπαίδευσης». Αυτή η έκθεση προόδου περιγράφει τις συνεχιζόμενες προσπάθειες και πρακτικές εφαρμογές σε όλη την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση για την επίτευξη των στόχων του προαναφερόμενου Στρατηγικού Σχεδίου. Αυτή η έκθεση συγκεντρώνει επίσης πληροφορίες για τον προϋπολογισμό από όλες τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες που έχουν επενδύσει στην εκπαίδευση STEM κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2019. Επιπλέον, αυτό το έγγραφο προορίζεται να πληροί τις προϋποθέσεις σύμφωνα με την Αμερικανική COMPETES Reauthorization ότι το Office of Science and Technology Policy (OSTP) πρέπει να διαβιβάζει μια έκθεση ετησίως στο Κογκρέσο κατά τη στιγμή της αίτησης του Προέδρου για τον προϋπολογισμό, παρέχοντας μια ενημέρωση σχετικά με την απόδοση χαρτοφυλακίου STEM Education Federal και μια απογραφή των ομοσπονδιακών εκπαιδευτικών επενδύσεων STEM.

Η απλή λογική λέει ότι η στρατηγική για την εκπαίδευση πρέπει να είναι η ίδια με όλες τις κυβερνήσεις της χώρας. Στην Ελλάδα όμως κάθε τρία με τέσσερα χρόνια αλλάζει ο τύπος της επαγγελματικής εκπαίδευσης!!!  το Τμήμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας ανοίγει, κλείνει ή υπολειτουργεί... με την αλλαγή του Υπουργού παιδείας αλλάζει και η εκπαιδευτική πολιτική στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. 

Έχει γίνει πασιφανές ότι οι διορισμένοι σύμβουλοι παρά τω υπουργώ, συνήθως είναι κομματικά στελέχη ή συνδικαλιστές του ιδίου κόμματος, κατά πλειονότητα, και συνήθως με πεδίο γνώσης άσχετο με την επαγγελματική εκπαίδευση. Διαπιστώνουμε ότι αυτοί σχεδιάζουν και προτείνουν την εκπαιδευτική πολιτική. Η αγαπημένη μου φράση που ταιριάζει στην περίπτωση είναι : «ότι να’ ναι...»

Στα 37 χρόνια που υπηρετώ στην επαγγελματική εκπαίδευση έχω ζήσει 10 αλλαγές τύπων επαγγελματικών σχολείων Κατώτερες σχολές, Μέσες σχολές, Τεχνικά Λύκεια, ΤΕΣ, ΤΕΕ,  ΕΠΑΣ, ΕΠΛ, ΣΕΚ, ΕΠΑΛ, Νέα ΕΠΑΛ και βέβαια "άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς"... το Σ.Ε.Κ. σε Ε.Κ.

Ρωτάω ευγενικά είναι σοβαρή χώρα αυτή ;

Όταν στο εξωτερικό το STEM σχεδιάζεται από σοβαρούς επιστήμονες, με πτυχία πάνω σε αυτό και γίνεται η εφαρμογή και ανάπτυξη του με τεράστιες χρηματοδότησεις, στην Ελλάδα είμαστε μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού αυτοί που φωνάζουμε αρθρογραφόντας από το 2016 για την γνωστοποίησή του στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα. Εξαιρετικό στοιχείο του μεγάλου ενδιαφέροντος της πολιτείας μας είναι ότι η χρηματοδότηση των εργαστηρίων είναι πενιχρή και μάλιστα ο τελευταίος εξοπλισμός που θυμάμαι, παρελήφθη από τα εργαστηριακά κέντρα πριν 25 χρόνια!!!

Το λογικό για μια τέτοια χώρα είναι να περιμένουμε να μάθουν οι σύμβουλοι των επόμενων υπουργών τι είναι η μεθοδολογία STEM στην εκπαίδευση, να πειστούν και αν θέλουν να χαράξουν την στρατηγική σχετικά με αυτήν τη διδακτική μεθοδολογία που έχει κατακλύσει όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα στο εξωτερικό. 

Κύρια πηγή μας για την παρούσα ανάρτηση είναι η ειδική σελίδα του Υπουργείου Παιδείας (Education Department of USA) για το STEM. (https://www.ed.gov/stem). 

Στην παρακάτω εικόνα αναφέρονται οι επενδύσεις από εκατομμύρια δολάρια που πραγματοποιήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2020 για την ανάπτυξη του STEM από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Με διπλό κλικ πάνω της μεγαλώνει.  

Στην Ελλάδα αναζητούμε τη λέξη STEM στο διαδίκτυο για να δούμε τι ιστορία είναι αυτή και επειδή δεν καταλαβαίνουμε το εγκαταλείπουμε... 

Καταλήγουμε να πούμε λοιπόν : «Τι δεν καταλαβαίνετε;»


Πολύδωρος Σταυρόπουλος
Μηχανολόγος εκπαιδευτικός
MSc STEM in education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ)
Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας και ποιοτικού ελέγχου


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017