Ένα σενάριο μάθησης είναι ένα μοντέλο
εκπαιδευτικού σχεδιασμού, το οποίο ανάλογα με το περιεχόμενο απευθύνεται σε ένα
συγκεκριμένο θέμα ή θέματα, ορίζοντας τι πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές και
περιγράφοντας όλα τα εργαλεία και τους πόρους που έχουν χρησιμοποιήσει οι
δάσκαλοι για τη δημιουργία και την εφαρμογή του.
Το χρησιμοποιούμε για να παρέχουμε τις
λεπτομέρειες του μαθήματος ή της σειράς μαθημάτων που θα ακολουθήσουν,
επεξεργαζόμενοι ορισμένα στοιχεία όπως: τίτλος, περίληψη, ηλεκτρονικά
εργαλεία αλλά και πόροι (online και offline) που χρησιμοποιήθηκαν από
εκπαιδευτικούς και θα χρησιμοποιηθούν από φοιτητές, μεταξύ άλλων.
Κάθε πρότυπο σεναρίου μάθησης χωρίζεται σε
ενότητες αφιερωμένες στα περιγραφικά στοιχεία που αναφέρονται παραπάνω, στον
κύριο πίνακα σχεδίου μαθήματος και στα παραρτήματα. Μπορεί να υπάρχουν
πρόσθετα πεδία που υποδεικνύουν, για παράδειγμα, τις άδειες χρήσης που ισχύουν
για το έγγραφο.
Το σενάριο μάθησης STE(A)M IT έχει
σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες περισσότερων
του ενός θεμάτων και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εφαρμόσουν
ολοκληρωμένη διδασκαλία STEM στην τάξη τους, αλλά και αφιερώνουν σημαντικό
χρόνο για τη σειρά μαθημάτων που θα ακολουθήσουν. Επιπλέον, προστέθηκε ένα
νέο πεδίο αφιερωμένο στα προϊόντα μάθησης, προκειμένου να αναφερθούν
τα απτά αποτελέσματα κάθε δραστηριότητας όπως παράγονται από τους μαθητές.
Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα μεταφερόμαστε στην ανάρτηση του σεναρίου.
Αφορά το παράδειγμα μοντέλου προσομοίωσης που έχουμε αναρτήσει στη διεύθυνση: http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/05/stem_11.html
Πολύδωρος
Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό
Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας,
Αmbassador STEM Scientix.