*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Επίλυση προβλήματος στο STEM

Έχουμε ήδη αναρτήσει εργασία, με επίλυση προβλήματος, στο μάθημα της φυσικής, που έχει προσέγγιση STEΜ με την ευγενική προσφορά του συναδέλφου εκπαιδευτικού κ. Σαράντου Οικονομίδη, η εργασία βρίσκεται στη διεύθυνση: https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/06/stem.htmlΕπίσης έχουμε εκτενή αναφορά, για την επίλυση προβλήματος, στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com 

Η επίλυση προβλημάτων είναι βασικό συστατικό της μεθοδολογίας του STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στους μαθητές πρέπει να δίδονται πολλές ευκαιρίες για να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να προσεγγίσουν και να απαντήσουν σε διαφορετικούς τύπους προβλημάτων. Η επίλυση προβλημάτων επιτρέπει να αναπτύξουν εμπιστοσύνη, σφαιρική αντίληψη, συνεργασία και επικοινωνία  πάντα υπό την καθοδήγησή μας. 

Ο βασικός παράγων είναι το προς επίλυση πρόβλημα που θα δοθεί να περιλαμβάνει την μεγάλη ιδέα.

Η επίλυση προβλημάτων την ώρα του μαθήματος ενισχύει τις κύριες έννοιες και παρέχει την ευκαιρία για τις θεωρητικές έννοιες ώστε να γίνουν πιο συγκεκριμένες. 

Η επίλυση εντός της τάξης/εργαστηρίου προετοιμάζει τους μαθητές για τους σύνθετους τύπους προβλημάτων που θα συναντήσουν ως STEM workers στην μελλοντική εργασία τους. 

Μπορούμε να διασπάσουμε το προς επίλυση πρόβλημα σε μερικά μικρότερου μεγέθους και αξίας, έτσι διευκολύνονται στην προσέγγιση της μεγάλης επιδιωκόμενης λύσης. Έτσι αποκτούν αυτοπεποίθηση. Η πολυπλοκότητα τουλάχιστον μερικών από τα προβλήματα στην τάξη αντικατοπτρίζει το επίπεδο δυσκολίας της μελλοντικής θέσης εργασίας, ως πολίτες. 

Μπορεί επίσης να ρωτηθούν διακριτικά οι μαθητές, εκ των προτέρων, ποιες δεξιότητες ή έννοιες έχουν μπερδεμένες στο μυαλό τους και να συμπεριλάβουμε ορισμένα επί μέρους προβλήματα που στοχεύουν άμεσα στις ανησυχίες τους. 

Πως αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα που δώσαμε προς επίλυση? 

Προσπαθούμε να δώσουμε στους μαθητές την δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που τους θέτουμε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Προσφέροντάς τους την ευκαιρία να λύσουν το πρόβλημα μόνοι τους. Στοχεύουμε να μάθουν από τα λάθη τους παρουσία της δικής μας τεχνογνωσίας, χωρίς πολλές παρεμβάσεις και διευκολύνσεις. 

Να προγραμματίζουμε σωστά το χρόνο διαχείρισης του προβλήματος, ώστε να ολοκληρώνουν την εργασία τους. 

Ξεκινήστε αναγράφοντας το πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεγάλη ιδέα στον πίνακα. Ζητήστε από τους μαθητές να αρχίσουν να λύνουν το πρόβλημα, είτε ανεξάρτητα είτε σε μικρές ομάδες όπως έχουμε αναφέρει στην ανάρτηση μας :

https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/03/stem_21.html

Εναλλακτικά μπορεί να ζητήσετε από τους μαθητές να δουλέψουν πρώτα το πρόβλημα κατ’ ιδίαν για ένα δύο λεπτά και στη συνέχεια να συμμετέχουν σε μικρές ομάδες για να το δουλέψουν συλλογικά. 

Καθώς εργάζονται για το πρόβλημα, κινηθείτε σιωπηρά ανάμεσα τους για να ακούσετε τι λένε και να καταλάβετε τις δυσκολίες τους. Αν αρκετοί μαθητές, φαίνεται ότι έχουν κολλήσει, τότε καλό είναι να συγκεντρωθεί ξανά ολόκληρη η τάξη για να διευκρινιστεί οποιαδήποτε σύγχυση έχει δημιουργηθεί. 

Αν όμως οι μαθητές έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο, ζητήστε από όλους μαζί να σας καθοδηγήσουν ως προς το τι να γράψετε στον πίνακα, για  την εύρεση του σχεδιασμού στην τελική λύση.

Μπορούν να ανατεθούν πολλά προβλήματα που θα θέλατε να εξασκηθούν οι μαθητές, αλλά να μην διατίθεται επαρκής χρόνος για να τα κάνει ο καθένας μόνος του, έτσι μπορείτε να αναθέσετε σε διαφορετικές ομάδες μαθητών να εργαστούν σε διαφορετικά προβλήματα.

Μην ζητάτε από τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες για απλά προβλήματα που οι περισσότεροι θα μπορούσαν να λύσουν ανεξάρτητα και σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.



Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017