Στη συνέχεια παρατίθενται σκέψεις του Bloger για τις δυνατότητες που πρέπει να περιλαμβάνουν τα προγράμματα σπουδών STEM :
Αυτά πρέπει να έχουν ως οδηγό την επίλυση προβλήματος, την ανακάλυψη και την διερευνητική μάθηση. Απαιτεί από τους μαθητές να εμπλακούν ενεργά προκειμένου να βρουν λύσεις.
Οπωσδήποτε τη μεγάλη ιδέα.
Η Τεχνολογία να περιλαμβάνει το τεχνικό σχέδιο, την σκέψη, την συντήρηση και την αντιμετώπιση προβλημάτων που ενσωματώνονται στα προγράμματα σπουδών των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών.
Η καινοτόμος διδασκαλία να επιτρέπει στους μαθητές να εξερευνήσουν σε μεγαλύτερα βάθη όλα τα θέματα χρησιμοποιώντας τις κομβικές δεξιότητες που αποκτήθηκαν.
Η τεχνολογία να παρέχει δημιουργικούς και καινοτόμους τρόπους επίλυσης προβλημάτων και εφαρμογής όσων έχουν μάθει οι μαθητές.
Να περιλαμβάνονται ανεξάρτητα και συνεργατικά
ερευνητικά έργα ενσωματωμένα στα προγράμματα σπουδών με βάση την επιστήμη των πολιτών.
Απαραιτήτως πρέπει να ενταχθούν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και κριτικής σκέψης στα προγράμματα σπουδών STEM.
Ευκαιρίες για καθοδήγηση από ηγέτες επιχειρήσεων, βιομηχανίας και ερευνητικών οργανισμών - επιστήμη των πολιτών.
Η πρόσβαση στα προγράμματα STEM δεν πρέπει να είναι περιορισμένη. Τα προγράμματα θα πρέπει να δείχνουν αυξητική τάση στον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών κάθε χρόνο.
Να δίδεται έμφαση στους μαθητές από υποπληθυσμούς που αντιπροσωπεύονται λιγότερο, καθώς και σε αυτούς που μπορεί να δυσκολεύονται. Ακόμη και εκείνοι οι μαθητές που δυσκολεύονται στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες κατά τη διάρκεια του σχολείου μπορούν να πετύχουν στη δουλειά.
Με επιμονή, πολλοί άνθρωποι που μπορεί να είχαν δυσκολίες
με τα πρώτα μαθήματα μαθηματικών ή φυσικών επιστημών μπορούν αργότερα να τα
καταφέρουν πολύ καλά σε καριέρα STEM εργαζομένου.
Πολύδωρος
Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό
Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας,
Αmbassador STEM Scientix.