*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

STEAM vs STEM

Από τη σελίδα του Πανεπιστημίου του San Diego διαβάζουμε:

Το STEAM είναι το παιδί του STEM. Η κ. Georgette Yakman ήταν η βασική δημιουργός του STEAM (2006). Δασκάλα μηχανικής και τεχνολογίας και ερευνήτρια εκπαιδευτικού πλαισίου με μάστερ στην εκπαίδευση. Κλωνοποίησε το STEM και πρόσφερε στην εκπαιδευτική κοινότητα μία πολυτελή διέξοδο στις τέχνες  μέσω της καινοτόμου εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Ωστόσο, η αλλαγή δεν αφορούσε απλώς την προσθήκη άλλου ενός κλάδου στο STEM. Η κ. Yakman εξηγεί ότι: «Το STEAM είναι κάτι περισσότερο από τη σύγκλιση της σκέψης των καλών τεχνών και του σχεδιασμού στα πεδία του STEM. Οι φιλελεύθερες τέχνες είναι, το «ποιος και γιατί», το σκεπτικό, το «τι και πώς» του STEM». 

Το ακρωνύμιο STEM φέρεται να εισήχθη το 2001 από επιστημονικούς διαχειριστές του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών των ΗΠΑ (NSF), το οποίο είχε χρησιμοποιήσει προηγουμένως αναγραμματισμένο το ακρωνύμιο SMET. Γενικότερα, η εκτεταμένη έμφαση της Αμερικής στην εκπαίδευση των επιστημών και της τεχνολογίας χρονολογείται τουλάχιστον από τις πρώτες μέρες του λεγόμενου «Διαστημικού Αγώνα» μεταξύ των ΗΠΑ και της Σοβιετικής Ένωσης, ο οποίος άρχισε όταν οι Σοβιετικοί εκτόξευσαν τον Sputnik, τον πρώτο δορυφόρο. σε τροχιά γύρω από τη Γη, το 1957. 

Γιατί το «Α» στο STEAM είναι σημαντικό στην εκπαίδευση.

Η Σχολή Σχεδίου του Ρόουντ Άιλαντ (RISD), ένας από τους πρώτους πρωταθλητές της προσθήκης των τεχνών στο αρχικό πλαίσιο STEM για τη δημιουργία του STEAM, είπε ότι κάτι τέτοιο τονίζει τη ζωτικής σημασίας «συμβίωση μεταξύ των τεχνών και των επιστημών». Σύμφωνα με το RISD, «Ο στόχος είναι να προωθηθεί η αληθινή καινοτομία που έρχεται με το συνδυασμό του μυαλού ενός επιστήμονα ή τεχνολόγου με αυτό ενός καλλιτέχνη ή σχεδιαστή». Ο πρώην Πρόεδρος του RISD, John Maeda, ένας από τους πρώτους παράγοντες επιρροής του STEAM, έχει τονίσει την ιδέα ότι η σχεδιαστική σκέψη και η δημιουργικότητα είναι απαραίτητα συστατικά για την καινοτομία. 

Η προσθήκη του «Α» (The Arts) στην αρχική έννοια του STEM για τη δημιουργία του STEAM είναι εν μέρει σημαντική επειδή πρακτικές όπως η μοντελοποίηση, η ανάπτυξη εξηγήσεων και η ενασχόληση με την κριτική και την αξιολόγηση (επιχειρήματα), έχουν πολύ συχνά υποτονιστεί στο πλαίσιο της εκπαίδευση μαθηματικών και θετικών επιστημών. 

Η προσθήκη «the Arts» στο STEM για τη δημιουργία του STEAM έχει να κάνει με την «ενσωμάτωση δημιουργικής σκέψης και εφαρμοσμένων τεχνών σε πραγματικές καταστάσεις», σύμφωνα με το SteamPoweredFamily.com, του οποίου το άρθρο «Τι είναι το STEM και το STEAM; Ένας Οδηγός για Γονείς και Εκπαιδευτές» υποστηρίζει ότι, «Η τέχνη αφορά την ανακάλυψη και τη δημιουργία έξυπνων τρόπων επίλυσης προβλημάτων, ενσωμάτωσης αρχών ή παρουσίασης πληροφοριών. Φανταστείτε έναν αρχιτέκτονα, χρησιμοποιούν μηχανική, μαθηματικά, τεχνολογία, επιστήμη και τέχνες για να δημιουργήσουν εκπληκτικά κτίρια και κατασκευές».

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Πρέσβης STEM Scientix.



O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017