Δύο νέα μαθήματα, εξ αποστάσεως στην Αγγλική γλώσσα, αρχίζουν με το νέο έτος (2023) από το European Schoolnet Academy. Θα θέλαμε να σας θυμίσουμε, με μια παλαιότερη ανάρτησή μας, τι είναι το European Schoolnet αν επισκεφθείτε τη διεύθυνση : european-schoolnet
Τα δύο αυτά μαθήματα είναι :
1. Welcome to the Make it Open SchoolingΈναρξη Μαθήματος : 9 Ιαν
2023
Λήξη Μαθήματος: 16 Φεβ 2023
Προσπάθεια : 4 ώρες (20 ώρες
συνολικά)
Το μάθημα αυτό θα εισαγάγει τους
συμμετέχοντες στο Open Schooling καθώς και στις ιδέες και την παιδαγωγική του
Maker Movement. Θα απεικονίσει πώς η προσέγγιση της Ανοιχτής Σχολής στη
διδασκαλία και τη μάθηση μπορεί να ενσωματωθεί σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες
–ιδιαίτερα στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών– και να συνδυαστεί με την
παιδαγωγική του Δημιουργού. Για να περιγράψει τα οφέλη του Ανοιχτού
Σχολείου, να δείξει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια τέτοια προσέγγιση στη
διδασκαλία και τη μάθηση και να εμπνεύσει τους εκπαιδευτικούς, το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα θα παρέχει επίσης παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών καθώς και
μαρτυρίες δασκάλων.
Επιπλέον, θα παρουσιαστεί δωρεάν και έτοιμο προς χρήση υλικό (π.χ. το Navigator, Open Schooling Information Packs, κ.λπ.) που έχουν σχεδιαστεί για να καθοδηγούν και να υποστηρίζουν την ενσωμάτωση του Open Schooling και της παιδαγωγικής Maker σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και θα εξηγείται διεξοδικά η χρήση τους μέσω σεμιναρίων. Το μάθημα θα παρέχει επίσης συμβουλές για το πώς να δεσμεύσετε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες και τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς στην εκπαιδευτική σας δραστηριότητα Open schooling. Τέλος, θα υποστηρίξει επίσης τη δημιουργία ενός δικτύου δασκάλων/εκπαιδευτικών εξοικειωμένων και ενθουσιωδών με το Open Schooling.
2. Exploring Nature-Based Solutions in
Your Classroom Rerun
Έναρξη Μαθήματος: 13 Φεβ 2023
Λήξη
Μαθήματος: 23 Μαρ 2023
Προσπάθεια:
5 ώρες (25 ώρες συνολικά)
" Αν καταστρέψουμε τη φύση, η
φύση θα μας καταστρέψει " - Wangari Maathai
Συνειδητοποιούμε ολοένα και περισσότερο τα
περιβαλλοντικά ζητήματα και τις επιπτώσεις του στις κοινωνίες και την καθημερινή
μας ζωή. Οι δάσκαλοι προσπαθούν να σχηματίσουν ενημερωμένους και
δραστήριους μαθητές, που θα δουλέψουν και θα χτίσουν με τη φύση, αντί να
χωριστούν από αυτήν. Ωστόσο, το εκπαιδευτικό δυναμικό των λύσεων που
βασίζονται στη φύση (NBS) παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητο, ενώ επί του
παρόντος λείπουν καινοτόμα προγράμματα και πόροι γύρω από το NBS από τα επίσημα
και άτυπα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και οικογένειες.
Αυτό το μάθημα στοχεύει να γεφυρώσει αυτό το χάσμα διερευνώντας την εφαρμογή λύσεων που βασίζονται στη φύση στις τάξεις μέσω έτοιμων προς χρήση σεναρίων μάθησης. Τα σενάρια μάθησης που παρουσιάζονται σε αυτό το μάθημα προωθούν την κριτική σκέψη, τη συνεργασία και τη μάθηση βάσει έργου και μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν για μια σειρά θεμάτων. Επιπλέον, τα σενάρια μάθησης περιλαμβάνουν προτάσεις για διαδικτυακή εφαρμογή.
Πιστοποίηση
Μετά την επιτυχή διεκπεραίωση των μαθημάτων
αυτών δίδεται πιστοποίηση. Για να αποκτηθεί ένα πιστοποιητικό τέτοιων μαθημάτων,
οι συμμετέχοντες πρέπει να υποβάλουν το δικό τους σενάριο και να αξιολογήσουν τρία
σενάρια μάθησης άλλων συμμετεχόντων. Στην ανάρτηση http://sv1ahh1.blogspot.com παρουσιάζονται οι πιστοποιήσεις του Βlogger.
Η συμμετοχή στα ένθετα κουίζ θα ανέρχεται στο 5% του τελικού βαθμού και δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη λήψη του πιστοποιητικού μαθήματος. Το μαθησιακό σενάριο, μαζί με τις αξιολογήσεις από ομότιμους, θα μετρήσει για το 95% του τελικού βαθμού. Ο συνολικός βαθμός επιτυχίας είναι 95%.
ΠΙΕΖΟΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΑΘΗΜΑ.
Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Πρέσβης STEM Scientix.