*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Blogger

Σε αυτήν την ανάρτηση παρουσιάζουμε την μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία του Blogger για την απόκτηση του MSc "STEM in education" από το Παιδαγωγικό τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ με υποχρεωτική φοίτηση. Επιδιώχθηκε να μελετηθεί, σε ένα πιλοτικό workshop, η επίδραση που υπήρξε στην εκπαιδευτική διαδικασία με την εφαρμογή ψηφιακών διδακτικών σεναρίων που έχουν αναπτυχθεί με μεθοδολογία STEM.

Προτείνεται ένας ιδιαίτερα σύγχρονος τρόπος μάθησης με την ανάπτυξη και την εφαρμογή δύο σεναρίων.

Αυτά περιλαμβάνουν τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, μοντέλων προσομοίωσης και εφαρμογών σε κινητά ή tablet για τη διδασκαλία του μαθήματος των “ηλεκτρικά θερμαινόμενων καταλυτικών μετατροπέων αυτοκινήτου” σε μία διαφορετική διάσταση από αυτήν που διδάσκεται σήμερα.    

Το πρώτο σενάριο εκτελείται με επίλυση προβλήματος και διερευνητική μάθηση. Το δεύτερο σενάριο αναπτύχθηκε για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ασύγχρονα, με τη μέθοδο Mobile Learning σε πλατφόρμα Moodle. Στην περίπτωση αυτή αποτελεί πρωτοτυπία η ανάπτυξη διδακτικού ψηφιακού σεναρίου για μάθηση με κινητές συσκευές σε πλατφόρμα Moodle.

Τα δύο σενάρια εφαρμόστηκαν από σαράντα εκπαιδευτικούς Μηχανολόγους όλων των κλάδων της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σύγχρονα και ασύγχρονα. Οι ίδιοι συμμετείχαν στην έρευνα για την επίδραση των σεναρίων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η έρευνα περιελάμβανε δύο ερωτηματολόγια (pre-post), ένα φύλλο παρατήρησης και πέντε ημιδομημένες συνεντεύξεις. Για την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε τριγωνοποίηση με λογισμικά ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης. Παρουσιάζονται επίσης γνωστικά αποτελέσματα του ψηφιακού διδακτικού σεναρίου όπως ελήφθησαν από το εργαλείο ISE του Portal ODS.

Επιδιώχθηκε η ενεργοποίηση και η αύξηση των κομβικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων κατά την εφαρμογή των ψηφιακών σεναρίων με STEM προσέγγιση (ATS2020). Οι ικανότητες των μαθητών αυξάνονται με τη δραστηριοποίησή τους μέσω του πειράματος με την εμπλοκή των Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, επιστήμης των Μηχανικών και Τεχνολογίας. 

Πιέστε εδώ για κατέβασμα της Μ.Δ.Ε.

Πολύδωρος Σταυρόπουλος
Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός
MSc STEM in education


O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017