*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Προσοχή είναι STEM?


Με αυτήν την ανάρτηση θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να απομακρύνουμε τυχόν παρανοήσεις γύρω από την εφαρμογή της καινοτόμου διδακτικής διαδικασίας με προσέγγιση STEM. Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα συναντήσετε πολλούς εκπαιδευτικούς πόρους γύρω από αυτήν την μεθοδολογία, θα πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:   Αν κάποιος αναφέρει ότι αυτό που προτείνει είναι "STEM" ή "STEAM" δεν σημαίνει ότι  είναι  πραγματικά STEM ή STEAM. Ως παράδειγμα, προτρέπουμε να ρίξετε μια ματιά στην ανάρτησή μας για το αν ότι η ρομποτική είναι STEMhttp://sv1ahh1.blogspot.com. Αν εντοπίσετε σε κάποια σελίδα μια ιδέα STEM που κάνει τους μαθητές να μπουν κατευθείαν στην κατασκευή, σίγουρα δεν είναι STEM. 

Πρέπει απαραίτητα να υπάρχει επίλυση προβλήματος, επικοινωνία, συνεργασία μεταξύ των μαθητών της ομάδας για να υπάρξει μεθοδολογία STEM.

 Οι χειροτεχνίες έχουν τη θέση τους στην τάξη, αλλά οι προκλήσεις STEM δεν είναι χειροτεχνίες. Στο STEM υπάρχει ο κλάδος της μηχανικής (Engineering) που μπορεί να ενταχθεί η χειροτεχνία, αλλά είναι σημαντικό οι δραστηριότητες που δημιουργούμε να έχουν βάση σε κάποια έννοια των μαθηματικών, της επιστήμης ή της τεχνολογίας. Ως παράδειγμα, αναφέρουμε μια ομάδα ερασιτεχνών αστρονόμων που έκαναν, όπως δηλώνουν οι ίδιοι "μαθήματα STEM". Πάνω σε ένα χαρτόνι είχαν κολλήσει μερικά μπαλάκια που υποτίθεται ότι ήταν οι πλανήτες του πλανητικού μας συστήματος και αυτό το παρουσίαζαν ως STEM μάθημα. Αυτό μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει… παρέλειψαν να συμπεριλάβουν τους υπόλοιπους τρεις κλάδους (Science, Technology, Mathematics). Μόνο με Engineering δεν υπάρχει STEM παρά μόνο πλάνη. 

Η φάση της κατασκευής είναι διασκεδαστική και οι περισσότεροι μαθητές βιάζονται. Στον πραγματικό κόσμο, αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ σοβαρό λάθος. 

Η δημιουργία ενός λεπτομερούς σχεδίου μαθήματος είναι σημαντική για 2 λόγους: Κάνει τους μαθητές να επιβραδύνουν και να περπατούν στη διαδικασία όπως επιθυμεί ο εκπαιδευτικός.  

Οι περιορισμοί διαστάσεων του μοντέλου που θα κατασκευαστεί από τις ομάδες μπορεί να μελετηθεί να δοκιμαστεί και να εφαρμοστεί εκ των προτέρων, γεγονός που μειώνει τον χρόνο της κατασκευής και έχει επιτυχία το μάθημά μας. Οι Μηχανολόγοι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στην πράξη οι μηχανικοί χρησιμοποιούν CAD ή κάποιο λογισμικό ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων για να δοκιμάσουμε πρώτα τα εικονικά σχέδιά μας. 

Το προτεινόμενο μοντέλο για κατασκευή στους μαθητές μοντέλο πρέπει να είναι καλά τεκμηριωμένο.  

Δείξτε ότι η διαδικασία του μαθήματος είναι σημαντική και αποδείξτε το αυτό στους μαθητές σας.

Αφαιρέστε μία φάση από την διαδικασία του μαθήματος και ζητήστε από τους μαθητές να σκεφτούν τι θα συνέβαινε αν έλειπε αυτή η φάση τι θα γινόταν.

Λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια στη μεθοδολογία αυτή γίνονται εισαγωγές εξοπλισμού γύρω από το STEM. Θα πρέπει να πληρούνται όλες οι προαναφερόμενες συμβουλές για να είναι STEM αυτά που θα αγοράσουμε.

stemactivitiesforkids
Σημαντικότητα παρέχει και το περιβάλλον της τάξης που εργάζονται οι μαθητές μας. Η amazon, η Oriental Trading Company και άλλες εταιρείες παρέχουν προτάσεις για μια υπερσύγχρονη τάξη που για την Ελλάδα είναι όνειρο τρελό και απατηλό... στο σημερινό χώρο που παρέχει το δημόσιο δεν είναι δυνατόν να διεξαχθούν μαθήματα STEM. Επισκεφθείτε τη σελίδα stemactivitiesforkids για να δείτε απίστευτα εργαστήρια STEM. 

Στο ιστολόγιο αυτό -που είναι το μοναδικό στην Ελλάδα σε προσφορά στη μεθοδολογία STEM- θα βρείτε πολλά παραδείγματα και σημαντικές πληροφορίες, ώστε να έχετε αποφασιστικότητα αν το μάθημά που πρόκειται να διδάξετε είναι ή δεν είναι STEM. 

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.



Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017