*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Παράδειγμα Προσομοίωσης για εκπαίδευση STEM

Παρατίθεται στη συνέχεια ένα παράδειγμα προσομοίωσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μεθοδολογία STEM :

http://ebooks.edu.gr/

Στο κεφάλαιο 1 του παραπάνω ηλεκτρονικού βιβλίου προτείνεται σαν εργαστηριακή άσκηση η χρήση των οργάνων που χρησιμοποιούνται στη διάγνωση βλαβών.

Το κυριότερο όργανο είναι το πολύμετρο με το οποίο έχουμε τη δυνατότητα να ανιχνεύσουμε οποιαδήποτε βλάβη στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κυκλώματα του αυτοκινήτου. Θα προτείναμε να γίνει χρήση προσομοίωσης ενός μοντέλου που θα μελετήσουν και θα κατασκευάσουν κάποιο κύκλωμα οι μαθητές για να κάνουν χρήση των οργάνων μέτρησης στο ηλεκτρικό ρεύμα με Java από τη σελίδα :  https://phet.colorado.edu/

 Με την προσομοίωση αυτή παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές 

  • να εξοικειωθούν,
  •  να  αυτενεργήσουν με την Υπολογιστική Επιστήμη και
  • να διερευνήσουν τη χρήση των κυκλωμάτων και των οργάνων μέτρησης ακίνδυνα και εποικοδομητικά.

  Μετά την σχεδίαση του μαθήματος με προσομοίωση σε Υπολογιστή μπορούμε να ακολουθήσουμε το σχολικό εγχειρίδιο με πραγματικά αντικείμενα. Έτσι θα έχουν αποκτήσει την εμπειρία που απαιτείται για να κάνουν χρήση των υλικών του εργαστηρίου με ασφάλεια.

  Οι συγγραφείς έχουν θέσει σαν σκοπούς του κεφαλαίου την αναγνώριση και τη χρήση των οργάνων. Για παράδειγμα, παραθέτουμε δραστηριότητα προσομοίωσης που  θα μπορούσε να γίνει στο εργαστήριο πληροφορικής στην συγκεκριμένη άσκηση:

Εγκαθιστούμε τη JAVA 8 στους υπολογιστές και κατεβάζουμε το αρχείο jar της κατασκευής ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Αναθέτουμε στους μαθητές να δημιουργήσουν συγκεκριμένα κυκλώματα με τα ανταλλακτικά που δίνει το πρόγραμμα. Στην φωτογραφία παρακάτω φαίνεται ο τρόπος συναρμολόγησης και μετρήσεων που δημιουργούν εικονικά μόνοι τους.

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education.


Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017