*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Εφαρμογή της Υπολογιστικής Επιστήμης στην πλατφόρμα CS FIRST GOOGLE

Η συνύπαρξη της Μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία σε συνδυασμό με την Υπολογιστική Σκέψη μπορεί να εφαρμοστεί πειραματικά και εύκολα με τη βοήθεια της πλατφόρμας CS FIRSΤ της GOOGLE. Ο χαρακτηρισμός CS προκύπτει από το Computer Science (Υπολογιστική Επιστήμη). Διατίθεται δωρεάν και το μόνο που χρειάζεται είναι λογαριασμός στη Google. 

Η CS First είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την GOOGLE για τη δημιουργία, τη διαχείριση και τη διδασκαλία των βασικών εννοιών της επιστήμης των υπολογιστών και της υπολογιστικής σκέψης CT (Computational Thinking) που απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Έχουμε αναφερθεί εκτενώς τι είναι η υπολογιστική σκέψη στην ανάρτησή μας:

http://sv1ahh1.blogspot.com/2018/04/computational-thinkingct.html

Είναι παρανόηση ότι η επιστήμη των υπολογιστών (CS) εφαρμόζεται μόνο σε άτομα που εργάζονται πάνω στην τεχνολογία ή τη σταδιοδρομία του STEM. Ωστόσο, οι δεξιότητες που μαθαίνουμε μέσω της CS χρησιμοποιούνται στην καθημερινή μας ζωή και σε ποικίλα θεμάτων. Μία από αυτές τις δεξιότητες είναι γνωστή ως υπολογιστική σκέψη (CT).

Υπάρχουν επί του παρόντος ανεπτυγμένες, πάρα πολλές εφαρμογές, αλλά και μαθήματα προγραμματισμού σε περισσότερα από 30 θέματα (όπως κινούμενα σχέδια, παιχνίδια, αθλήματα, αφήγηση ιστοριών και μουσική). Κάθε μάθημα είναι έτοιμο και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά βίντεο, οδηγούς για το ξεκίνημα, πόρους καθηγητών σε σενάριο, οδηγίες για μαθητές, παραδείγματα έργων, ψηφιακό υλικό (με οδηγούς λύσεων) και πολλά άλλα. Τα επίπεδα δυσκολίας κυμαίνονται από το αρχικό έως προχωρημένο στάδιο και κάθε δραστηριότητα ή θέμα επισημαίνεται επίσης με το χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί. Μπορεί ο εκπαιδευτικός να δημιουργήσει τάξη και να εργάζονται σε αυτήν οι μαθητές του.

Η πλατφόρμα διαθέτει αναλυτική βοήθεια για τα όλα τα θέματα, από την προετοιμασία των μαθητών μέχρι την εξ αποστάσεως εκπαίδευση έως σχέδια έκτακτης ανάγκης για το πότε και εάν η εφαρμογή της τεχνολογίας αποτύχει. Περιλαμβάνονται σύνδεσμοι για όλα όσα χρειάζονται οι δάσκαλοι και οι μαθητές. Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη προς το παρόν στα αγγλικά, ιταλικά, ισπανικά, γερμανικά, ιαπωνικά και γαλλικά με βίντεο και υπότιτλους. 

Η κωδικοποίηση γίνεται σε μεγάλο βαθμό μέσω της εξαιρετικής πλατφόρμας Scratch του MIT το οποίο έχει αναλάβει και το MIT Inventor application για την ανάπτυξη εφαρμογών android για περισσότερες πληροφορίες για αυτό το θέμα στην ανάρτησή μας: 

http://sv1ahh1.blogspot.com/2017/06/stem-mit-inventor-application2.html

ή στο δημοσιευμένο επιστημονικό άρθρο μας στη διεύθυνση: 

http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/06/application-stem.html

Υπάρχει μεγάλη βοήθεια για παιδιά που την χρειάζονται, καθώς και ουσιαστικές διαδρομές για πιο προηγμένες εμπειρίες κωδικοποίησης πέρα ​​από το γυμνάσιο. Τα θεματικά μαθήματα χωρίζονται σε δραστηριότητες μιας ώρας ή και πολυήμερες δραστηριότητες και όποιος δεν είναι σίγουρος από πού να ξεκινήσει μπορεί να χρησιμοποιήσει το menu Εύρεσης Προγράμματος Σπουδών για να περιορίσει τις επιλογές. Επιτρέπεται η αποθήκευση του υλικού εργασίας και η συνέχιση του οποτεδήποτε θέλουμε. Το τυπικό μοντέλο των περισσότερων εφαρμογών Google CS First είναι να δημιουργούν κάτι σύμφωνα με τα παραδείγματα των βίντεο και να ακολουθούν τα βήματα μέχρι να ολοκληρώσουν ένα λειτουργικό έργο. Αφού συμπληρώσουν έναν όμορφα πλαισιωμένο προβληματισμό, μπορούν στη συνέχεια να προσαρμόσουν τα έργα τους πριν λάβουν μέρος σε κάποια έκθεση έργου ή διαγωνισμό σε ολόκληρη την τάξη. Ως κίνητρο μπορούν να κερδίζουν βραβεία και επιβραβεύσεις καθώς ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες.

Το Google CS First είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να χρησιμοποιείται στο σχολείο, στο σπίτι ή μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι ιδανικό για να προσθέσετε μια εμπειρία CS και κατά συνέπεια CT σε μαθήματα γυμνασίου τέχνης, αγγλικών, μουσικής, σχεδιασμού παιχνιδιών και άλλων τάξεων σε συνδυασμό με τη μεθοδολογία STEM. Ειδικά αν το σχολείο δεν μπορεί να υποστηρίξει μια ολοκληρωμένη εμπειρία προγραμματισμού για μαθητές, το Google CS First μπορεί να ενσωματωθεί όμορφα στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών δημοτικού γυμνασίου. 

Τα θέματα διευκολύνουν τις εφαρμογές στο παραδοσιακό πρόγραμμα σπουδών αρκεί να υπάρχει θέληση και διάθεση από τον δάσκαλο ή τον εκπαιδευτικό. 

Ορισμένα παραδείγματα δραστηριοτήτων περιλαμβάνουν εφαρμογές όπως:

  • δημιουργία μιας διαδραστικής παρουσίασης, 
  • δημιουργία κινουμένων σχεδίων, 
  • δημιουργία ενός ήρωα, 
  • δημιουργία βίντεο κινουμένων σχεδίων,
  • δημιουργία θεμάτων μόδας, 
  • προσομοίωση γεγονότος κάποιου αθλήματος,
  • σχεδίαση υποτυπωδών βιντεοπαιχνιδιών. 

Γενικότερα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη μάθηση βάσει έργου (PBL) για να αφήσετε τα παιδιά να εξερευνήσουν μια ιδέα ή ένα θέμα και, στη συνέχεια, να τα αφήσετε να παρουσιάσουν τη σκέψη τους χρησιμοποιώντας το Google CS First. Οι πιο προχωρημένοι μαθητές μπορεί να είναι σε θέση να δουλέψουν μόνοι τους την εμπειρία και να φτάσουν πραγματικά το εργαλείο στα επάνω όρια του ή να τους αφήσουν να χρησιμεύσουν ως σύμβουλοι καθώς οι άλλοι μαθητές ξεκινούν.

Για τη μάθηση βάσει του έργου (PBL) έχουμε αναφερθεί στην ανάρτησή μας:

http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/10/inquiry-based-science-education-ibse.html

 Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται πως δημιουργείται η σχολική τάξη:

https://www.youtube.com/watch?v=6Yut75JgAPo

Στο επόμενο όμως βίντεο επιδεικνύεται το coding με το εργαλείο της GOOGLE:

https://www.youtube.com/watch?v=A2-vVLlpNoQ

 Στις επόμενες φωτογραφίες παρουσιάζεται η δοκιμή της εξαιρετικής αυτής πλατφόρμας από τον Blogger:










 Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.


                                                          




Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017