*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Οδηγίες για ένα επιτυχημένο ψηφιακό διδακτικό σενάριο

Σε αυτήν την ανάρτηση, θα δοθούν μερικές ωφέλιμες πληροφορίες, από την εμπειρία μας, για ένα πετυχημένο διδακτικό ψηφιακό σενάριο με προσέγγιση  STEM (LS, Learning Scenario). Έχουμε αναρτήσει μερικά υποδειγματικά  δυναμικά διδακτικά σενάρια στο εργαλείο ISE που δυστυχώς πλέον δεν δέχεται άλλα L.S.

Υπάρχουν σενάρια που βρίσκονται σε αποθετήρια όπου είναι αποθηκευμένα με τη μορφή PDF και σενάρια που μπορούν να εκτελεστούν σύγχρονα ή ασύγχρονα δυναμικά όπως για παράδειγμα αυτό που βρίσκεται αναρτημένο από τον blogger στη διεύθυνση:

http://inspiringscience.rdea.gr/delivery/view/index.html?id=ed3b0c27c8c74bcf8560ecde3e906782&t=p

Στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com/2018/03/blog-post_18.html δίδονται πληροφορίες για την ανάρτηση δυναμικών σεναρίων. 

Έχουμε αναφέρει ότι το σενάριο πρέπει να έχει διάρκεια μεγαλύτερη των 2 διδακτικών ωρών.

Μέσω αυτού επιδιώκεται κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα μέσω της επίλυσης προβλήματος και κάποιας μεγάλης ιδέας. Απαιτούμενα είναι και η προώθηση των κομβικών δεξιοτήτων των μαθητών, η εξοικείωση με τις εκπαιδευτικές τάσεις και η χρήση συγκεκριμένης παιδαγωγικής προσέγγισης.

Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι όταν δίνουμε σχόλια για το:

  1. εάν οι δεξιότητες που αναφέρονται στο LS είναι εφικτές στο στοχευμένο εύρος ηλικιών,
  2. οι τάσεις που περιλαμβάνονται στο LS πρέπει να αντιστοιχούν στο μάθημα.

Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε προσεγγίσεις και έννοιες καθώς και ορισμένες πτυχές γύρω από τη μεγάλη ιδέα που θα διαπραγματευτεί το σενάριο με μεθοδολογία STEM

Πρέπει να δίδεται έντονη έμφαση στις προσεγγίσεις με βάση την έρευνα, τις επιστήμες και την ιδεολογία το «κάνε το μόνος σου».

Κάποια από τα σενάρια θα πρέπει να προάγουν και τον σχεδιασμό της σκέψης με διαφορετικούς τρόπους για να ενισχύουν τη δημιουργικότητα.

Πρέπει να διεγείρει την περιέργεια και την κριτική σκέψη.

Να δίδεται έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας.

Να θυμόμαστε ότι πρέπει να είμαστε δίκαιοι, διακριτικοί, ενθαρρυντικοί και χρήσιμοι όταν κάνουμε σχόλια. 

Το LS δεν διεγείρει την περιέργεια και την κριτική σκέψη; Αν ναι τότε δεν πρέπει να γράφουμε απλώς «όχι» ή «απαραίτητη βελτίωση». Να το κάνουμε πολύ συγκεκριμένο, αυτό δεν μπορεί να συμβεί, θα πρέπει να δίδονται προτάσεις, για το πώς μπορεί να βελτιωθεί. 

Ιδιαίτερη προσοχή από τον εκπαιδευτικό πρέπει να δίδεται στις μαθησιακές δραστηριότητες. 

Είναι σημαντικό να έχουμε προσέξει σε ολόκληρο το LS ώστε να σχηματιστεί μια συνολική εικόνα για τις δραστηριότητες και πώς σχετίζονται με τους μαθησιακούς στόχους που έχουμε θέσει, την ηλικία των μαθητών, τα θέματα που έχουμε συμπεριλάβει κ.λπ. Όταν δίνετε ανατροφοδότηση, έχουμε υπόψη τα ακόλουθα σημεία:

Οι δραστηριότητες που περιγράφονται στο LS ταιριάζουν με τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος;

Οι δραστηριότητες ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών;

Οι δραστηριότητες βελτιώνουν τη μετάδοση γνώσεων; Εάν όχι, πώς μπορούν οι δραστηριότητες να βελτιωθούν για καλύτερη μεταφορά γνώσεων ή/και ανάπτυξη δεξιοτήτων;

Οι δραστηριότητες συνδέονται άμεσα με τη μάθηση;

Στο παρόν ιστολόγιο έχουν αναρτηθεί αρκετά άρθρα, σχετικά με το θέμα της ανάπτυξης ενός σεναρίου.


Πολύδωρος Σταυρόπουλος
Μηχανολόγος εκπαιδευτικός
MSc STEM in education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ)
Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας και ποιοτικού ελέγχου

Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017