CLICK για μεγέθυνση. |
Ο Blogger ανάρτησε ένα υποδειγματικό ψηφιακό
σχέδιο μαθήματος για τις ανάγκες του άρθρου.
Για το σχεδιασμό μίας διδασκαλίας ή
ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού σεναρίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα
ελεύθερης χρήσης Learning Designer (εικόνα) η οποία είναι μια
παραλλαγή του LDSE (Learning Design Support Environment). Η ιδιαίτερα φιλική χρήση καθιστά αυτό ως ένα πολύ καλό εργαλείο για τον εκπαιδευτικό.
Απαιτείται μία απλή εγγραφή στην πλατφόρμα (sign in) learning-designer για να είναι εφικτή η είσοδος (log in) κάθε φορά που επιθυμούμε να εργαστούμε. Έτσι επιτυγχάνεται εύκολα η ανάρτηση σχεδιασμού διδασκαλίας. Μπορούμε να μοιραστούμε με άλλους το σχεδιασμό ή να δώσουμε πρόσβαση για διορθώσεις και προσθήκες.
CLICK για μεγέθυνση. |
Έχουμε αναρτήσει ένα Υπόδειγμα σχεδιασμού ψηφιακού σεναρίου με μεθοδολογία ολοκληρωμένου STEM σε αυτήν την πλατφόρμα για να καταστεί δυνατή η κατανόηση της χρήσης της. Το υπόδειγμα αυτό βρίσκεται στη διεύθυνση: https://www.ucl.ac.uk/
Στα
πέντε TLA (Teaching Learning Activities - διδακτικές
μαθησιακές δραστηριότητες) έχουν λάβει θέση οι πέντε φάσεις ενός ψηφιακού
σεναρίου. Στο παράδειγμα μας διευκρινίζεται ότι ο σχεδιασμός αφορά ψηφιακό διδακτικό
σενάριο και όχι μια ωριαία διδασκαλία. Η σχεδίαση μιας ωριαίας διδασκαλίας γίνεται πολύ πιο εύκολα σε ένα μόνο από τα πέντε TLA.
Στο Learning Designer αναφέρονται οι σκοποί
(aims), οι δραστηριότητες και οι διατιθέμενοι χρόνοι για κάθε μια ξεχωριστά.
Αναφέρεται επίσης ο αριθμός των εκπαιδευόμενων, μία σύντομη περιγραφή της
θεματολογίας του σεναρίου με ενδείξεις που απαιτείται να παρεμβαίνει ο
εκπαιδευτικός. Στην επόμενη εικόνα απεικονίζεται συμβολικά 10λεπτη ενότητα του μαθήματος σε τμήμα 20 μαθητών, με την παρουσία εκπαιδευτικού και υπάρχει ένα συνημμένο.
Η χρήση της είναι απλούστατη και
εντυπωσιακή με την παράθεση των δραστηριοτήτων με χρωματικές διαφοροποιήσεις. Περνάμε σε άλλη εποχή με τα ηλεκτρονικά αυτά εργαλεία.
Τη διαχείριση της πλατφόρμας σχεδιασμού (Leanring Designer) την έχει το
University College London UCL
Παραθέτουμε το σχέδιο Μαθήματος της ΣΕΛΕΤΕ από τις παλιές καλές εποχές... με αριστερό click επάνω του μεγεθύνεται...
Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός,
MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού
Ελέγχου, Συγγραφέας, Πρέσβης STEM Scientix.