Το STEM είναι κάτι περισσότερο από μεθοδολογία ομαδοποίησης θεματικών κλάδων. Είναι κίνημα που έχει ως στόχο την ανάπτυξη των μαθηματικών και επιστημονικών γνώσεων των μαθητών και σπουδαστών ώστε να καταστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί ως STEM workers. Το κίνημα αυτό πρέπει να κάνει υπέρβαση στην προετοιμασία των γνώσεων των μαθητών προκειμένου να καταλάβουν θέσεις εργασίας στο μέλλον και να διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.
Το STEM αναπτύσσει κομβικές δεξιότητες, λειτουργία ταχύτατης σκέψης και αποφασιστικότητα που θα επιτρέψουν στους σημερινούς μαθητές να γίνουν εξαιρετικοί και ικανοί μελλοντικοί STEM workers οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε όλες τις φάσεις του βίου τους τη μεθοδολογία αυτή. Ήδη ο ΣΕΒ έχει καταθέσει 5 προτάσεις, για το θέμα των STEM μαθημάτων στο υπουργείο παιδείας: https://www.esos.gr/arthra/72066/oi-pente-protaseis-toy-sev-gia-ta-stem-sto-sholeio
Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι μας ότι το STEM
δεν είναι ένα ξεχωριστό και αυτόνομο μάθημα - είναι ένας τρόπος στον οποίο ενσωματώνονται οι επιστήμες, η τεχνολογία, η μηχανολογία και τα μαθηματικά ως διαφορετικοί κλάδοι, και το λιγότερο μέχρι τρεις, εισερχόμενος ο ένας εξέρχεται ο άλλος, μέσα από το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα. Αυτό ίσως είναι λίγο δυσνόητο!!! Το αναλύουμε λίγο περισσότερο: Το STEM αποτελείται από 4 κλάδους S, T, E και M. Για να υπάρχει μεθοδολογία STEM θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τουλάχιστον οι 3 κλάδοι και όταν εξέρχεται ο ένας να εισέρχεται ο άλλος. Αν επιτευχθεί να χρησιμοποιηθούν και οι 4 κλάδοι, τότε αναφερόμαστε σε ολοκληρωμένο STEM. Το εξηγούμε ακόμη περισσότερο στην ανάρτηση μας: Η ρομποτική είναι μεθοδολογία STEM ?
Αυτό το κείμενο εκφράζει τις απόψεις του Blogger.
Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος, Εκπαιδευτικός, MSc STEM in education.