H ενσωμάτωση των προγραμμάτων σπουδών των αντικειμένων STEM στον σχεδιασμό ενός σεναρίου STEM
Ι. Σδράλλης1 , Ε. Κολέζα1 1 Εργαστήριο Έρευνας για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, ΠΤΔΕ, Παν.Πατρών
Η εκπαίδευση σε περιβάλλον STEM αξιοποιεί τα θετικά στοιχεία των διδασκαλιών ενσωμάτωσης αλλά εμφανίζει και δυσκολίες κυρίως στον σχεδιασμό και την εφαρμογή.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η έλλειψη
κουλτούρας των εκπαιδευτικών σε διδασκαλίες ενσωμάτωσης, οι περιορισμοί που
προκύπτουν από το Αναλυτικό Πρόγραμμα (Α.Π.) των γνωστικών περιοχών που
περικλείονται στον όρο STEM ιδίως των φυσικών επιστημών και των μαθηματικών και
τέλος το προκαθορισμένο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (Ω.Π.) περιορίζουν σημαντικά τις
δυνατότητες εφαρμογής. Αναδύεται έτσι ένα κεντρικό ερώτημα για τον βαθμό στον
οποίο η εκπαίδευση STEM μπορεί να ενσωματωθεί λειτουργικά στο υπάρχον
εκπαιδευτικό σύστημα ή αποτελεί μια δράση συμπληρωματική. Στην κατεύθυνση της
λειτουργικής ενσωμάτωσης σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα σενάριο STEM με στόχο να
καταγράψουμε τις καλές πρακτικές και τις δυσκολίες εφαρμογής του καθώς και να
διαμορφώσουμε ένα μεθοδολογικό μοντέλο που θα διασφαλίζει τη θεωρητική δομή και
αρτιότητα ενός σεναρίου STEM.
Για τη συνέχεια του άρθρου επισκεφθείτε τη σελίδα του Πανεπιστημίου Πατρών :