Η σημασία της μεθοδολογίας STEM στην εκπαίδευση
Σύμφωνα με μια έκθεση του ιστοτόπου STEMconnector.org, έως το 2018, οι προβλέψεις εκτιμούν ότι στις ΗΠΑ η ανάγκη είναι για 8,65 εκατομμύρια εργαζόμενων σε θέσεις εργασίας που σχετίζονται με το STEM (STEM Workers).
Ο τομέας της μεταποίησης αντιμετωπίζει στις ΗΠΑ μια ανησυχητικά μεγάλη έλλειψη εργαζομένων με STEM εκπαίδευση που υπολογίζεται σε 600.000 εργαζομένους. Ο τομέας της πληροφορικής που ασχολείται μόνο με τα cloud δημιούργησε κενό 1,7 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας με σπουδές STEM μεταξύ 2011 και 2015, σύμφωνα με την ίδια έκθεση.
Το Γραφείο Στατιστικής του υπουργείου Εργασίας
των ΗΠΑ προέβλεπε και πέτυχε τον στόχο του ό,τι από το 2014 έως το 2018 η
σταδιοδρομία σε STEM θέσεις θα είναι:
Υπολογιστική επιστήμη - 71 %
Παραδοσιακή Μηχανολογία - 16 %
Φυσικές επιστήμες - 7 %
Βιοεπιστήμες - 4 %
Μαθηματικά - 2 %
Οι θέσεις εργασίας με STEM προσόντα δεν
απαιτούν όλες πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΕ). Λιγότερες από τις μισές
θέσεις εργασίας όμως απαιτούν STEM σπουδές και συγκεκριμένη ειδίκευση και με χαμηλότερου
επιπέδου πτυχία. Ωστόσο, ένα τετραετές πτυχίο είναι απίστευτα χρήσιμο για καλό μισθό
ο οποίος αυξάνεται κατά 26% όταν υπάρχει
βεβαίωση σπουδών σε μεθοδολογία STEM.
Για κάθε πτυχιούχο χωρίς σπουδές STEM υπήρχε μία θέση εργασίας, ενώ υπήρχαν 2.5 θέσεις εργασίας για πτυχιούχους που είχαν.
Αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο για τις
Ηνωμένες Πολιτείες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Βασιλική Ακαδημία Μηχανικής
αναφέρει ότι οι Βρετανοί θα πρέπει να αποφοιτούν 100.000 πτυχιούχοι με σπουδές και
την μεθοδολογία STEM για κάθε χρόνο έως το 2020 για να καλυφθεί η ζήτηση.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση η Γερμανία έχει έλλειψη 210.000 εργαζομένων STEM στους
κλάδους των μαθηματικών, της πληροφορικής, της φυσικής επιστήμης και της
τεχνολογίας.