*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

Η ανάπτυξη μέσω του STEM

Το STEM είναι μια προσέγγιση στη μάθηση αλλά και στην προσωπική ανάπτυξη που ενσωματώνει τους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών.

Όπως έχει αναφερθεί στην ανάρτηση μας:

http://sv1ahh1.blogspot.com/2017/06/transversal-skills-ats2020.html οι κομβικές δεξιότητες των μαθητών είναι:


  • Πληροφοριακός γραμματισμός
  • Επικοινωνία, Συνεργασία
  • Δημιουργικότητα, καινοτομία
  • Ψηφιακός γραμματισμός
  • Αυτόνομη μάθηση

Μέσω της διδακτικής με μεθοδολογία STEM οι μαθητές αναπτύσσουν τις προαναφερόμενες κομβικές δεξιότητες.

 Γιατί είναι σημαντικό το STEM;

Η παγκόσμια οικονομία αλλάζει. Οι τρέχουσες θέσεις εργασίας εξαφανίζονται λόγω της αυτοματοποίησης και της εισόδους των μηχανών έτσι χάνονται οι παλαιού τύπου θέσεις εργασίας, εμφανίζονται όμως νέες θέσεις καθημερινά ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων.

Οι συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία αλλάζουν τον τρόπο που οι μαθητές μαθαίνουν, συνδέονται και αλληλεπιδρούν στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής. Οι δεξιότητες που αναπτύχθηκαν από τους μαθητές μέσω του STEM τους παρέχουν τα θεμέλια για να πετύχουν στο σχολείο αλλά και μετά από αυτό.

Στο εξωτερικό η ζήτηση από τους εργοδότες για εργαζομένους με προσόντα και δεξιότητες STEM είναι ιδιαίτερα υψηλή και θα συνεχίσει να αυξάνεται στο μέλλον. Επί του παρόντος, το 75% των θέσεων εργασίας στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες απαιτούν εργαζόμενους με δεξιότητες STEM. 

Για να είναι ανταγωνιστική, το εργατικό δυναμικό πρέπει να μπορεί να προσαρμοστεί σε ένα μεταβαλλόμενο χώρο εργασίας.

Το STEM δίνει τη δυνατότητα σε άτομα με δεξιότητες να επιτύχουν και να προσαρμοστούν σε αυτόν τον μεταβαλλόμενο κόσμο.  

Στην Ελλάδα, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι έννοιες αυτές είναι άγνωστες και αντιμετωπίζονται με δυσπιστία. Θα έρθει όμως το πλήρωμα του χρόνου που θα το αντιληφθεί η ηγεσία το υπουργείου παιδείας και τότε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση θα κάνει προσπάθειες εναρμονισμού με την διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα για να καλυφθεί το χάος που θα έχει δημιουργηθεί.  

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 

MSc STEM in Εducation.


O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017