*** Όλα τα κείμενα των 450 και πλέον αναρτήσεων, αυτού του ιστολογίου, έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Blogger *** Από την "Αρχική Σελίδα" πιέζοντας στο κάτω μέρος δεξιά "Παλαιότερες Αναρτήσεις" μεταβαίνουμε στην επόμενη 50αδα *** Σύμφωνα με το Google Safe Browsing το ιστολόγιο αυτό είναι ιδιαίτερα ασφαλές. ***

Please Translate to Your Language:

Ομάδες εργασίας μαθητών σε STEM μεθοδολογία

 Οφέλη εργασίας μαθητών σε ομάδες σε μεθοδολογία STEM

Είναι γνωστό ότι έκαστος των μαθητών διαθέτει διαφορετικές δυνάμεις, γνώσεις, ιδέες, φαντασία, δεξιότητες, εμπειρίες που τον βοηθάνε διαφορετικά στο πώς θα λύσει κάποιο πρόβλημα. 


Η συνεργασία και η επικοινωνία βοηθάει τους μαθητές να αντιμετωπίσουν προβλήματα που είναι πιο δύσκολα από αυτά που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ο κάθε ένας μόνος του. Αυτό είναι το βασικότερο πλεονέκτημα της συνεργατικής εργασίας.

Κατά την εργασία σε μια ομάδα, οι μαθητές μπορεί να εξετάσουν πολλούς τρόπους προσέγγισης ενός προβλήματος, εμπλουτίζοντας έτσι το ρεπερτόριο των στρατηγικών τους.

Οι μαθητές που πιστεύουν ότι κατανοούν το υλικό θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση εξηγώντας τις έννοιες στους συμμαθητές τους.

Μεθοδολογία σχηματισμού ομάδων από μαθητές.  

Στο θέμα αυτό έχουμε προτείνει στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/03/stem_21.html μερικούς εξαιρετικούς τρόπους σχηματισμού ομάδων. Σε αυτήν την ανάρτηση αναφερόμαστε σε μια διαφορετική μεθοδολογία.

Καθοδηγούμε τους μαθητές να εργαστούν με το άτομο (ή τα άτομα) που κάθονται δίπλα τους.

Μετράμε κατά σειρά (π.χ. 1, 2, 3, 4) όλα τα 1 βρίσκουν ο ένας τον άλλον και σχηματίζουν μια ομάδα, όλα τα 2 άλλη ομάδα, κ.λπ.)

Άλλη παρόμοια μέθοδος είναι να μοιράσουμε χαρτάκια με νούμερα. Οι μαθητές πρέπει να βρουν το άτομο μεταξύ τους που έχει τον ίδιο αριθμό στην χαρτάκι του. Στην Αμερική συνηθίζουν να μοιράζουν τραπουλόχαρτα. Στην Ελλάδα όμως δείχνει απαγορευτικό μετά το σάλο που προκλήθηκε με συνάδελφο που κατά τη διάρκεια  τηλεκπαίδευσης τα χρησιμοποίησε στα μαθηματικά !!! 

Μπορούμε να τυπώσουμε μερικές εικόνες που ταιριάζουν μεταξύ τους όπως βροχή και ομπρέλα, κάθε μαθητής παίρνει από μια εικόνα και πρέπει να βρει την αντίστοιχη που ταιριάζει με τη δική του.

Με βάση αυτά που γνωρίζουμε για τους μαθητές μας, ορίζουμε εμείς ομάδες εκ των προτέρων. Καταγράφουμε πάντα τις ομάδες στον πίνακα για την αποφυγή συγχύσεων.

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς αφήνουμε επαρκή χρόνο για να συστηθούν ο ένας στον άλλον στην ομάδα που ανήκουν. 

Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ), Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου, Συγγραφέας, Αmbassador STEM Scientix.



Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM in Education (Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστοποιημένος: Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας, ποιοτικού ελέγχου και εκπαιδευτής ενηλίκων. Συγγραφέας, μεταφραστής μηχανολογικών βιβλίων.Πρέσβης STEM Scientix.

O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017