Στην παρούσα όμως ανάρτηση μπορείτε να δείτε ακόμη μία εφαρμογή που έχει σχέση με την ανάλυση φάσματος φωτός από βίντεο. Η εφαρμογή αυτή μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο ψηφιακό σενάριο ή μάθημα με μεθοδολογία STEM. Πιέστε στο επόμενο link ή στη φωτογραφία για μεταφορά στις οδηγίες: https://drive.google.com/
Στο παρόν ιστολόγιο παρουσιάζονται άρθρα, καλές τεχνικές, καινοτομίες, εκπαιδευτικοί πόροι, δραστηριότητες, εφαρμογές και λογισμικά για χρήση στη διδακτική με προσέγγιση S.T.E.M. Σκοπός είναι η διάδοση της διεπιστημονικής μεθοδολογίας του S.T.E.M. Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός , MSc STEM στην εκπαίδευση. Πρέσβης του STEM για την Ελλάδα της πρωτοβουλίας SCIENTIX της Commission. Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας και ποιοτικού ελέγχου. email: sv1ahh@gmail.com
Please Translate to Your Language:
Ανάπτυξη μαθήματος STEM με χρήση του Tracker
STEM με απλά λόγια
Τι προσφέρει
η μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Η προσέγγιση STEM στη διδασκαλία και τη μάθηση δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να εργαστούν με επίλυση προβλήματος σε δύσκολα θέματα και έργα.
Εφαρμογή της Υπολογιστικής Επιστήμης στην πλατφόρμα CS FIRST GOOGLE
Είδη διευθυντών σχολείων
Επειδή η εφαρμογή του STEM στο επίπεδο σχολικής μονάδας είναι μέλημα και του Δ/ντή, καταλήξαμε μετά από συζήτηση με τον εξαιρετικό δάσκαλο και φίλο κ. Παύλο Τσούτσουρα, ότι στην διοίκηση των σχολείων συναντάμε τρία είδη προφίλ διευθυντών:
Εφαρμογή στο OCTAVE με μεθοδολογία STEM
Mobile application με μεθοδολογία STEM
Τι είναι το Διδακτικό Σενάριο.
Τι είναι το Ευρωπαϊκό project STE(A)M It
Σήμερα, στην Ελλάδα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στην πρωτοβάθμια, οι κλάδοι S.T.E.M. συνεχίζουν να διδάσκονται μεμονωμένα για παράδειγμα ως Science (Επιστήμη - Φυσική), Technology (Τεχνολογία - Πληροφορική), Engineering (Μηχανική - Μηχανολογία). Mathematics (Μαθηματικά). Δεν υπάρχουν αυτούσιες τάξεις STEM. Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού έχουν δημιουργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια με εξειδικευμένους χώρους εργαστηρίων.
Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας στην προσέγγιση STEM
Οι πόροι της Europeana ενθαρρύνουν τη χρήση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων τόσο για δασκάλους όσο και για μη τυπικούς εκπαιδευτικούς. Συνεπώς, αρκετά σενάρια μάθησης Europeana που έχουν ήδη σχεδιαστεί και δοκιμαστεί συνδυάζουν επιτυχώς τη χρήση της ψηφιακής κληρονομιάς των τεχνών και της επιστήμης με τις νέες τάσεις στην εκπαίδευση. Προσοχή: όλοι οι σύνδεσμοι αυτής της ανάρτησης έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Παράδειγμα Μεθοδολογίας STEM (Ιστιοφόρο Όχημα)
Σε αυτήν την ανάρτηση θα παρουσιάσουμε ένα υποδειγματικό μάθημα ολοκληρωμένου STEM.
Για πληροφορίες σχετικά με το τι είναι ολοκληρωμένο STEM αναφερόμαστε στην ανάρτησή μας: http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/05/stem_11.html
Οι κατασκευές έγιναν από τον Blogger με μηδενικό κόστος με υλικά που υπάρχουν σε κάθε σπίτι. Με click στις φωτό μεγεθύνονται.
6 βασικές ιδέες για καθηγητές που θα διδάξουν για πρώτη φορά STEM
Είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει μία απλή λύση για τα ερωτήματα που θα αντιμετωπίσει ένας εκπαιδευτικός που έχει επιμορφωθεί στην διδακτική με προσέγγιση STEM. Θα προσπαθήσουμε να μοιραστούμε μερικές πληροφορίες για μια καλή αρχή, πάντα κατά την γνώμη μας. (Επεξηγηματικό ενδιαφέρον έχουν τα link που παραθέτουμε σε αυτό το άρθρο).
Παράδειγμα Μαθήματος Φυσικής με Ολοκληρωμένο STEM
Η Εκπαίδευση STEM, στον πυρήνα της, σημαίνει απλώς την εκπαίδευση μαθητών, φοιτητών σε τέσσερις ειδικούς κλάδους συνδυασμένα: Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά. Αντί να εκπαιδεύουμε τους μαθητές, σε οποιονδήποτε και ξεχωριστά, από αυτούς τους τομείς, το STEM συνδυάζει και τους τέσσερις σε μία διεπιστημονική και εφαρμοσμένη προσέγγιση. Περισσότερα σε επίπεδο διδακτικού σεναρίου θα βρείτε στη διεύθυνση: http://sv1ahh1.blogspot.com/2021/11/blog-post.html
Παράδειγμα STEM μαθήματος με πυκνωτή
Σε συνεργασία με τον συνάδελφο εκπαιδευτικό κ. Σαράντο Οικονομίδη (Ph.D) σχεδιάσαμε μία εξαιρετική εφαρμογή ολοκληρωμένου STEM. Η εφαρμογή αυτή μπορεί να εκτελεστεί είτε στο μάθημα της Φυσικής, είτε σε μαθήματα ηλεκτρολογικών ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.
Ομάδες εργασίας μαθητών σε STEM μεθοδολογία
Οφέλη εργασίας μαθητών σε ομάδες σε
μεθοδολογία STEM
Είναι γνωστό ότι έκαστος των μαθητών διαθέτει διαφορετικές δυνάμεις, γνώσεις, ιδέες, φαντασία, δεξιότητες, εμπειρίες που τον βοηθάνε διαφορετικά στο πώς θα λύσει κάποιο πρόβλημα.
Επίλυση προβλήματος στην διδακτική μεθοδολογία STEM.
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρών ιστολόγιο ότι καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός μαθήματος που θα διδαχθεί με τη μεθοδολογία STEM είναι η ύπαρξη επίλυσης προβλήματος και μιας μεγάλης ιδέας. Στην ανάρτηση αυτή θα προσφέρουμε συμβουλές, από την εμπειρία μας, σχετικά με στρατηγικές που πρέπει να ακολουθηθούν για τη διευκόλυνση των μαθητών στην επίλυσης προβλημάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com έχουμε αναφέρει καλές πρακτικές εφαρμογής στην τάξη για την μεθοδολογία της επίλυσης προβλήματος.
Διδακτικό σενάριο VS δασκαλοκεντρικής
Η εφαρμογή ενός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου στο εργαστήριο επιβάλλει τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή από το μαθητή, με τη μέθοδο επίλυσης προβλήματος. Ο συνδυασμός αυτός είναι καινοτομία σε σχέση με όσα προβλέπουν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Σε αυτά, σήμερα, δεν υπάρχει αναφορά των λέξεων καινοτομία, πείραμα, S.T.E.M, ψηφιακό διδακτικό σενάριο, εκπαιδευτικά λογισμικά, μοντέλο προσομοίωσης, επίλυση προβλήματος.
Ο Πολιτισμός στη μεθοδολογία STEMAC
Η πολιτιστική κληρονομιά είναι «ένας ιδανικός τρόπος να δοθεί νόημα στο μέλλον παρέχοντας καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος ».
(Κείμενα που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, 1998, Σύσταση Ro (98) 5, Σελίδα 31).
Επίλυση προβλήματος με ολοκληρωμένη τεχνολογικά STEM προσέγγιση στη Β' Γυμνασίου (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ STEM)
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Σαράντο Οικονομίδη για την ευγενική παραχώρηση της δραστηριότητας αυτής στο Blog μας. Ο κ. Σαράντος Οικονομίδης είναι Ph.D Φυσικός, σύμβουλος του ΙΕΠ, διετέλεσε επί πολλά έτη δ/ντης σε σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης και απο το 2023 σχολικός σύμβουλος.
Εισαγωγή
Στόχος της STEM εκπαίδευσης είναι η απελευθέρωση της δημιουργικότητας των μαθητών με την ανάπτυξη μιας εκπαιδευτικής κουλτούρας με αξίες όχι μόνο ως προς την αριστεία στις επιστήμες και τα μαθηματικά αλλά και ως προς την δημιουργικότητα την καινοτομία την επικοινωνία και την επιχειρηματικότητα.
Δραστηριότητα μοντελοποίησης οριζόντιας βολής με τις διαστάσεις της υπολογιστικής σκέψης και της διαμορφωτικής αξιολόγησης (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ STEM)
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Σαράντο Οικονομίδη για την ευγενική παραχώρηση της δραστηριότητας αυτής στο Blog μας. Ο κ. Σαράντος Οικονομίδης είναι Ph.D Φυσικός, σύμβουλος του ΙΕΠ, διετέλεσε επί πολλά έτη δ/ντης σε σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης και απο το 2023 σχολικός σύμβουλος.
Περίληψη
Η δραστηριότητα η οποία παρουσιάζεται στην εργασία αυτή, είναι μέρος μιας γενικότερης πρακτικής η οποία εφαρμόσθηκε στο Ράλλειο Λύκειο Θηλέων στη Φυσική προσανατολισμού της Β΄ τάξης με επιρροές από το ερευνητικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ATS 2020.
Παράδειγμα STEM (ανάλυσης φάσματος φωτός από video)
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζεται ένα πιλοτικό
παράδειγμα STEM σε έναν διαφορετικό τρόπο χρήσης του ελεύθερου
λογισμικού Tracker Video Analysis. Ως γνωστόν το
συγκεκριμένο λογισμικό είναι δωρεάν και παρέχει τη δυνατότητα ανάλυσης κίνησης
μέσα από video. Βρίσκει μεγάλη εφαρμογή στη θεματολογία της επιστήμης της
Φυσικής.
Διαμορφωτική και ολική αξιολόγηση σε μεθοδολογία STEM
Στη μεθοδολογία STEM χρησιμοποιείται
εκτεταμένα η αξιολόγηση των μαθητών. Αν αναφερόμαστε σε ψηφιακά διδακτικά
σενάρια αυτό γίνεται στην αρχή στη μέση
και στο τέλος αυτών. Αξιολογήσεις συναντάμε δύο ειδών τη διαμορφωτική και την αθροιστική
ή αλλιώς ολική.
Για να γίνουν γρήγορα και εύκολα κατανοητοί οι δύο αυτοί όροι κάνουμε μία διάκριση μεταξύ διαμορφωτικής και ολικής αξιολόγησης:
The MagPi. Το περιοδικό της πλατφόρμας Raspberry Pi
Το Raspberry Pi είναι
ένας υπολογιστής από μόνος του. Περιέχει επεξεργαστή, μνήμη, hdmi θύρα,
usb και
θύρα δικτύου για ΙοΤ εφαρμογές και επικοινωνία με άλλους υπολογιστές δικτυακά.
Το λειτουργικό του είναι μια ειδική διανομή Linux και περιέχει αρκετές γλώσσες
προγραμματισμού.
Είναι ιδανική πλατφόρμα για Physical Computing και ΙοΤ.
STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση
![]() |
Εικόνα από την ιστοσελίδα: https://innovate.ieee.org/ |
Βρισκόμαστε στην ανατολή της 4ης τεχνολογικής επανάστασης που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, που εργαζόμαστε καθώς επίσης και τις σχέσεις μεταξύ μας. Στην κλίμακα, στο εύρος και στην πολυπλοκότητά του ο μετασχηματισμός δεν θα μοιάζει με οτιδήποτε έχει βιώσει η ανθρωπότητα στο παρελθόν. Δεν γνωρίζουμε ακόμη πώς θα εξελιχθεί, αλλά ένα πράγμα είναι σαφές: η απάντηση σε αυτό πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και περιεκτική, με τη συμμετοχή όλων των φορέων της παγκόσμιας πολιτικής, του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του ακαδημαϊκού κόσμου και της κοινωνίας των πολιτών.
Physical Computing ή όταν η μηχανή αποκτά αίσθηση του περιβάλλοντος και δρα
![]() |
Physical computing –
Wikipedia - en.wikipedia.org |
Κατά τη Microsoft, o όρος Physical Computing αναφέρεται στη χρήση απτών, ενσωματωμένων διαδραστικών συστημάτων (interactive systems) που βασίζονται σε μικροελεγκτές και μπορούν να αισθανθούν τον κόσμο γύρω τους με αισθητήρες (sensors) ή/και να ελέγχουν εξόδους όπως LEDs, οθόνες και κινητήρες (actuators-ενεργοποιητές).
Εκπαιδευτικό Αντικείμενο για μεθοδολογία STEM (Tracker Analysis Video)
Στο Video που ακολουθεί παρουσιάζεται το ελεύθερο λογισμικό Tracker video analysis and modeling tools. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές, στο πλαίσιο του project Assessment Transversal Skills 2020, για αύξηση της κομβικής δεξιότητας του ψηφιακού γραμματισμού. Η υπολογιστική σκέψη είναι απαραίτητη προϋπόθεση από την πλευρά του εκπαιδευτικού για σχεδιασμό της εφαρμογής που περιγράφεται στο video.
Ευρωπαϊκά STEM Links
Πληροφορίες για:
Scientix: https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/06/scientix.html
και
https://sv1ahh1.blogspot.com/2023/04/scientix.html
STEM Alliance: https://sv1ahh1.blogspot.com/2018/06/stem-alliance-stem.html
EU STEM Coalition: https://sv1ahh1.blogspot.com/2018/06/eu-stem-coalition-stem.html
European Schoolnet: https://sv1ahh1.blogspot.com/2018/06/european-schoolnet.html
Μοντέλο διδασκαλίας 5E στην μεθοδολογία του STEM
Θα εισαγάγουμε μια νέα ορολογία στην ελληνική πραγματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με μεθοδολογία STEM. Το μοντέλο 5Ε. Τα 5Ε προκύπτουν από τις Αγγλικές λέξεις Engage, Explore, Explain, Elaborate και Evaluate, (σε ελεύθερη μετάφραση: Ενδιαφέρομαι, Εξερευνώ, Εξηγώ, Επεξεργάζομαι, Εκτιμώ).
Επίλυση προβλήματος στο STEM
Προγράμματα σπουδών STEM
Στη συνέχεια παρατίθενται σκέψεις του Bloger για τις δυνατότητες που πρέπει να περιλαμβάνουν τα προγράμματα σπουδών STEM :
Αυτά πρέπει να έχουν ως οδηγό την επίλυση προβλήματος, την ανακάλυψη και την διερευνητική μάθηση. Απαιτεί από τους μαθητές να εμπλακούν ενεργά προκειμένου να βρουν λύσεις.
Προσοχή είναι STEM?
Με αυτήν την ανάρτηση θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να απομακρύνουμε τυχόν παρανοήσεις γύρω από την εφαρμογή της καινοτόμου διδακτικής διαδικασίας με προσέγγιση STEM. Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα συναντήσετε πολλούς εκπαιδευτικούς πόρους γύρω από αυτήν την μεθοδολογία, θα πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω: Αν κάποιος αναφέρει ότι αυτό που προτείνει είναι "STEM" ή "STEAM" δεν σημαίνει ότι είναι πραγματικά STEM ή STEAM. Ως παράδειγμα, προτρέπουμε να ρίξετε μια ματιά στην ανάρτησή μας για το αν ότι η ρομποτική είναι STEM: http://sv1ahh1.blogspot.com. Αν εντοπίσετε σε κάποια σελίδα μια ιδέα STEM που κάνει τους μαθητές να μπουν κατευθείαν στην κατασκευή, σίγουρα δεν είναι STEM.
STEAME
Είμαστε από τους πρώτους στην Ελλάδα και παγκοσμίως που αναφέρουμε τον όρο STEAME, αυτό αποδεικνύεται εύκολα με αναζήτηση στο διαδίκτυο του συγκεκριμένου αρκτικόλεξου.
Το STEAME είναι μία καινοτόμος διδακτική διαδικασία που αναπτύσσει ένα πρωτότυπο σχέδιο σχολικής δράσης συμπεριλαμβάνοντας και ενοποιώντας την Επιχειρηματικότητα στο STEAM, έχοντας την ανάγκη παρουσίασης νέων δυναμικών διαδραστικών αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών που θα περιλαμβάνουν καινοτόμες δραστηριότητες δημιουργικότητας.
Europeana άφθονο εκπαιδευτικό υλικό για μεθοδολογία STEM
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζουμε την πλατφόρμα Europeana ώστε να γίνει γνωστή στη χώρα μας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στη μεθοδολογία STEM αφού το υλικό που υπάρχει είναι ελεύθερο για χρήση και σε συνδυασμό με την φαντασία μας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός οδηγός για καινοτόμες δράσεις σε πολλά μαθήματα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως για τη ευγενική χορήγηση των πληροφοριών αυτών το Europeana MOOC, i.e., Content provided by the Europeana 'Digital Education with Cultural Heritage': Digital Education with Cultural Heritage Rerun | European Schoolnet Academy
Η ΕΕ στηρίζει το STEM ποικιλοτρόπως
ΤΟ ΕΡΓΟ STEAM LEARNING ECOLOGIES ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ ΤΗ ΝΕΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
Το STE(A)M Learning Ecologies (SLEs) είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ελκυστικών οδών μάθησης επιστημών με δυνατότητα ανοιχτής εκπαίδευσης για όλους σε μαθησιακά συνεχή τυπικών και άτυπων περιβαλλόντων μάθησης που εστιάζουν επίσης στη συνεκπαίδευση.
Υποδειγματικό LS βάσει των προδiαγραφών της European Academy
Παρουσιάζεται σε αυτήν την ανάρτηση ένα ακόμη υποδειγματικό διδακτικό σενάριο που τηρεί τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής ακαδημίας, ακολουθήθηκε η φόρμα που παρέχεται. Είναι στα Αγγλικά, για καλλίτερη απόδοση των απαιτούμενων χαρακτηριστικών του κανονισμού που έχει τεθεί. Το σενάριο αυτό αναπτύχθηκε από τον Blogger σε συνεργασία με τον κ. Κουτούφαρη Βασίλειο - MSc STEM in Education.
Υποδειγματικό διδακτικό σενάριο βάσει προδιαγραφών european academy
2 Πιστοποιήσεις EUROPEAN ACADEMY στη μεθοδολογία STEM



Από τον Οκτώβρη του 2021 έως την 1η Δεκεμβρίου
2021 διεξήχθησαν δύο πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα σεμινάρια, με εξ
αποστάσεως εκπαίδευση, από την Ακαδημία της Κομισιόν, για εκπαιδευτικούς
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (αντίστοιχα) και τα οποία είχαν ως θέμα
την εφαρμογή της μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. (Με click στις φωτο μεγεθύνονται).
STEM and learning products !!!
Σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα παράγονται προϊόντα, άυλα ή υλικά. Τα προϊόντα που παράγονται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ακριβώς τα ίδια (άυλα ή υλικά). Η μάθηση μπορεί να είναι ένα φυσικό ή κάποιο ψηφιακό τεχνολογικό αποτέλεσμα που έχει δημιουργηθεί από τους μαθητές/σπουδαστές κατά τη διάρκεια μιας διδασκαλίας με ένα διδακτικό ψηφιακό σενάριο (LS).
European Schoolnet και Europeana με σκοπό την καινοτομία στην STEMAC εκπαίδευση
Η Europeana ενδυναμώνει τον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς στον ψηφιακό του μετασχηματισμό. Αναπτύσσει τεχνογνωσία, εργαλεία και πολιτικές για να αγκαλιάσει την ψηφιακή αλλαγή και ενθαρρύνει συνεργασίες που προωθούν την καινοτομία. Το έργο της Europeana συμβάλλει σε μια ανοιχτή, γνωσιακή και δημιουργική κοινωνία.
O Blogger προσκεκλημένος στο STEM Artemis Mission
![]() |
Blogger's Artemis Passport |
The Artemis I mission will send an uncrewed Orion spacecraft thousands of miles beyond the Moon – farther than any spacecraft built for humans has ever flown. Are you looking to share the excitement of Artemis with your STEM learners?
Δωρεάν μάθημα στη μεθοδολογία STEM με πιστοποίηση, από το European Schoolnet Academy
STEM
Out of The Box: A STEM Approach to Non-STEM Subjects
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να μάθουν πώς να ενσωματώνουν τη μεθοδολογία STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) στα μαθήματά τους και να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν βαθιές επιστημονικές, μαθηματικές δεξιότητες και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων εγγραφείτε σε αυτό το διαδικτυακό μάθημα και μάθετε πώς να εισάγετε αυτόν τον τρόπο σκέψης στην πρώιμη παιδική ηλικία, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η έναρξη του μαθήματος είναι 26 Φεβρουαρίου 2024 και τελειώνει 4 Απριλίου 2024.
2 Νέα Μαθήματα από το European Schoolnet Academy
Δύο νέα μαθήματα, εξ αποστάσεως στην Αγγλική γλώσσα, αρχίζουν με το νέο έτος (2023) από το European Schoolnet Academy.
Θα θέλαμε να σας θυμίσουμε, με μια παλαιότερη ανάρτησή μας, τι είναι το
European Schoolnet αν επισκεφθείτε τη διεύθυνση
: european-schoolnet
Δωρεάν MOOC «Ψηφιακή Εκπαίδευση με Πολιτιστική Κληρονομιά 2023» και μεθοδολογία STEM
Έχουμε ήδη αναρτήσει 3 θέματα για την πολιτιστική κληρονομιά σε σχέση με τη μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία:
Σε αυτό το άρθρο γίνεται ενημέρωση για την έναρξη νέου MOOC από το European Schoolnet Academy της Commission στις 27 Φεβρουαρίου 2023.
Νέοι πόροι στο 3RS για τη δευτεροβάθμια
Τo έργο 3RS φέρνει νέους πόρους και εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία STEM.
Οι αναφερόμενες πληροφορίες είναι από τη σελίδα: http://www.scientix.eu/
Στην ανάρτηση μας: https://sv1ahh1.blogspot.com
παρουσιάσαμε σχετικές πληροφορίες για το σεμινάριο 3RS που διεκπεραιώθηκε από την European Schoolnet Academy της Commission, αναρτήσαμε και τις υποδειγματικές πιστοποιήσεις που λάβαμε σε συνεργασία με τον κ. Κουτούφαρη Βασίλη υπεύθυνο τομέα πληροφορικής στο ΕΚ Δραπετσώνας.
35 Πρέσβεις STEM στον κατάλογο 2022 της SCIENTIX για την Ελλάδα
Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου με STEM, σε Ξένη Γλώσσα
Η Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας (Content and Language Integrated Learning - CLIL) είναι μια προσέγγιση για την εκμάθηση περιεχομένου μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το θέμα όσο και τη γλώσσα. Είναι μια διδακτική ιδέα, στην οποία ένα επιστημονικό αντικείμενο διδάσκεται σε ξένη γλώσσα πάντα όμως με μεθοδολογία STEM.
Inquiry-Based Science Education (IBSE) and Project-based learning (PBL)
Η διερευνητική μάθηση [Inquiry-Based Science Education (IBSE)] που βασίζεται στην έρευνα είναι ζωτικής σημασίας στη διδασκαλία με μεθοδολογία STEM επειδή οι μαθητές εργάζονται πάνω σε πραγματικές λύσεις, σε προβλήματα, ή ερωτήματα διεξάγοντας έρευνα. (Έχουμε αναφερθεί λεπτομερώς στην ανάρτηση https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/04/ibl-vs-ibse.html)
Ενσωματωμένη μεθοδολογία STEAM
Η εκπαίδευση με μεθοδολογία STEM αναγνωρίζεται ως μια από τις βασικές προτεραιότητες στην Ευρώπη. Προτείνεται, με οδηγίες σε όλα τα κράτη μέλη της κοινότητας, να εφαρμοστούν προγράμματα σπουδών με προσέγγιση STEM.
CODE WEEK
Η εβδομάδα Code Week Online Bootcamp (προσέλκυσε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς προκειμένου να καταθέσουν εργασίες σε κώδικα στο χάρτη της εβδομάδας κώδικα της Κομισιόν. Πρόσφερε στους εκπαιδευτικούς προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρακτικές ιδέες, εργαλεία και πόρους που θα τους βοηθήσουν να φέρουν κωδικοποίηση και υπολογιστική σκέψη στην τάξη.