*** Τα free e-books, τα κείμενα, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αυτού του ιστολογίου ανήκουν στον Blogger και προστατεύονται από τα πνευματικά δικαιώματα που κατέχει ο ίδιος. ***

Please Translate to Your Language:

Συμβουλές προς δασκάλους για να κάνουν το STEM μέρος της καθημερινότητας στην τάξη

Εάν είσαστε δάσκαλος δεν μπορείτε να παραγνωρίσετε ότι το STEM (συνδυασμός Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών) είναι μία καινοτόμος διαδικασία που  εφαρμόζεται παγκοσμίως αυτήν την εποχή. Η πρώτη σκέψη πρέπει να είναι πώς μπορεί να καταστεί το STEM μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

11 Ιδέες για διαμόρφωση STEM δραστηριοτήτων για μικρά παιδιά

Το πανεπιστήμιο Rasmussen από τις Ηνωμένες Πολιτείες έχει αφιερώσει μία από τις διαδικτυακές του σελίδες στην εκπαίδευση STEM των μικρών παιδιών. Ως επί το πλείστον οι κατασκευές αυτές που προτείνονται έχουν να κάνουν με ιδέες που πρέπει να αναπτυχθούν σε συνδυασμένη διδασκαλία των κλάδων του STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά). Οι παρατιθέμενες προτάσεις περιλαμβάνουν μόνο τη μηχανική συναρμολόγηση κάποιου εκπαιδευτικού αντικειμένου ή ανάκτηση παρουσίασης ενός φαινομένου. Απουσιάζουν δύο ή τρεις από τους κλάδους του STEM. Ο δάσκαλος θα πρέπει να βάλει την φαντασία του, ώστε να συνδυάσει και τους υπόλοιπους κλάδους προκειμένου να προκύψει ολοκληρωμένο STEM. Η σελίδα βρίσκεται στη διεύθυνση: https://www.rasmussen.edu Πιέζοντας στον τίτλο κάθε μίας από αυτές μεταφερόμαστε στην αντίστοιχη δραστηριότητα.

STEM εκπαίδευση

Η εκπαίδευση STEM είναι απαραίτητη για την προώθηση της καινοτομίας που απαιτείται για την αντιμετώπιση παγκόσμιων οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων. Η σημασία της γνώσης και των ικανοτήτων STEM συνεχίζει να αυξάνεται καθώς προχωράμε προς μια κοινωνία βασισμένη στην κοινωνία της πληροφορίας και την υψηλή τεχνολογία.

Ομάδα STEM στο Facebook

Έχουμε δημιουργήσει αρκετό καιρό πριν την ομάδα STEM στο Facebook. Οι διαχειριστές της ομάδας αποφασίσαμε να γίνει ιδιωτική. Έχει προγραμματιστεί οριστική μετατροπή της ρύθμισης απορρήτου από δημόσια σε ιδιωτική, για τις 30 Ιουνίου στις 9:24 μ.μ. Έτσι θα διασφαλίσουμε ελεγχόμενες συνθήκες για τα προσωπικά μας δεδομένα και το ποιος παρακολουθεί τις αναρτήσεις μας. Αφαιρέθηκαν πολλά μέλη από την ομάδα λόγω του ότι: άλλα είχαν ψεύτικα profile και άλλα δεν είχαν στοιχεία κατόχων. Δεν ενδιαφέρει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα γιατί εργαζόμαστε αφιλοκερδώς. Αν επιθυμείτε κάντε αίτημα εγγραφής στην ομάδα η οποία θα παρέχει πολύ περισσότερες πληροφορίες και διαδραστικότητα μεταξύ μας, από ότι αυτή εδώ η σελίδα που παρέχει μονόπλευρη δράση.  Η διεύθυνση της είναι: https://www.facebook.com/groups/372788920186052

Ανάπτυξη μαθήματος STEM με χρήση του Tracker

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο ελεύθερο λογισμικό Tracker Video Analysis και τη χρήση του στη μεθοδολογία STEM, όπως για παράδειγμα στην παλαιότερη ανάρτηση μας: http://sv1ahh1.blogspot.com 

Στην παρούσα όμως ανάρτηση μπορείτε να δείτε ακόμη μία εφαρμογή που έχει σχέση με την ανάλυση φάσματος φωτός από βίντεο. Η εφαρμογή αυτή  μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο ψηφιακό σενάριο ή μάθημα με μεθοδολογία STEM. Πιέστε στο επόμενο link ή στη φωτογραφία για μεταφορά στις οδηγίες: https://drive.google.com/

STEM με απλά λόγια

Τι προσφέρει η μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Η προσέγγιση STEM στη διδασκαλία και τη μάθηση δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να εργαστούν με επίλυση προβλήματος σε δύσκολα θέματα και έργα.

Εφαρμογή της Υπολογιστικής Επιστήμης στην πλατφόρμα CS FIRST GOOGLE


Η συνύπαρξη της Μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία σε συνδυασμό με την Υπολογιστική Σκέψη μπορεί να εφαρμοστεί πειραματικά και εύκολα με τη βοήθεια της πλατφόρμας CS FIRSΤ της GOOGLE. Ο χαρακτηρισμός CS προκύπτει από το Computer Science (Υπολογιστική Επιστήμη). Διατίθεται δωρεάν και το μόνο που χρειάζεται είναι λογαριασμός στη Google. 

Είδη διευθυντών σχολείων

Επειδή η εφαρμογή του STEM στο επίπεδο σχολικής μονάδας είναι μέλημα και του Δ/ντή, καταλήξαμε μετά από συζήτηση με τον εξαιρετικό δάσκαλο και φίλο κ. Παύλο Τσούτσουρα, ότι στην διοίκηση των σχολείων συναντάμε τρία είδη προφίλ διευθυντών:

Εφαρμογή στο OCTAVE με μεθοδολογία STEM

Επιστημονική εργασία του κ. Βασίλειου Κουτούφαρη στο OCTAVE με μεθοδολογία STEM.

Mobile application με μεθοδολογία STEM

Εξαιρετικό επιστημονικό άρθρο για εφαρμογή σε κινητό ή Tablet με λειτουργικό Android του κυρίου Κουτούφαρη Βασιλείου.

Τι είναι το Διδακτικό Σενάριο.

Σε αυτήν την ανάρτηση που θα βρείτε στο link παρατίθεται μια συνοπτική παρουσίαση με θέμα: Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο
Σε αυτήν αναδεικνύεται τι είναι το ψηφιακό διδακτικό σενάριο. Επίσης σκιαγραφούνται οι πέντε φάσεις του σεναρίου.  

Τι είναι το Ευρωπαϊκό project STE(A)M It

Σήμερα, στην Ελλάδα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στην πρωτοβάθμια, οι κλάδοι S.T.E.M. συνεχίζουν να διδάσκονται μεμονωμένα για παράδειγμα ως Science (Επιστήμη - Φυσική), Technology (Τεχνολογία - Πληροφορική), Engineering (Μηχανική - Μηχανολογία). Mathematics (Μαθηματικά). Δεν υπάρχουν αυτούσιες τάξεις STEM. Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού έχουν δημιουργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια με εξειδικευμένους χώρους εργαστηρίων.

Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας στην προσέγγιση STEM

Οι πόροι της Europeana ενθαρρύνουν τη χρήση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων τόσο για δασκάλους όσο και για μη τυπικούς εκπαιδευτικούς. Συνεπώς, αρκετά σενάρια μάθησης Europeana που έχουν ήδη σχεδιαστεί και δοκιμαστεί συνδυάζουν επιτυχώς τη χρήση της ψηφιακής κληρονομιάς των τεχνών και της επιστήμης με τις νέες τάσεις στην εκπαίδευση. Προσοχή: όλοι οι σύνδεσμοι αυτής της ανάρτησης έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Ομάδες εργασίας μαθητών σε STEM μεθοδολογία

 Οφέλη εργασίας μαθητών σε ομάδες σε μεθοδολογία STEM

Είναι γνωστό ότι έκαστος των μαθητών διαθέτει διαφορετικές δυνάμεις, γνώσεις, ιδέες, φαντασία, δεξιότητες, εμπειρίες που τον βοηθάνε διαφορετικά στο πώς θα λύσει κάποιο πρόβλημα. 

Επίλυση προβλήματος στην διδακτική μεθοδολογία STEM.

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρών ιστολόγιο ότι καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός μαθήματος που θα διδαχθεί με τη μεθοδολογία STEM είναι η ύπαρξη επίλυσης προβλήματος και μιας μεγάλης ιδέας. Στην ανάρτηση αυτή θα προσφέρουμε συμβουλές, από την εμπειρία μας, σχετικά με στρατηγικές που πρέπει να ακολουθηθούν για τη διευκόλυνση των μαθητών στην επίλυσης προβλημάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com έχουμε αναφέρει καλές πρακτικές εφαρμογής στην τάξη για την μεθοδολογία της επίλυσης προβλήματος.

Διδακτικό σενάριο VS δασκαλοκεντρικής

Η εφαρμογή ενός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου στο εργαστήριο επιβάλλει τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή από το μαθητή, με τη μέθοδο επίλυσης προβλήματος. Ο συνδυασμός αυτός είναι καινοτομία σε σχέση με όσα προβλέπουν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Σε αυτά, σήμερα, δεν υπάρχει αναφορά των λέξεων καινοτομία, πείραμα, S.T.E.M, ψηφιακό διδακτικό σενάριο, εκπαιδευτικά λογισμικά, μοντέλο προσομοίωσης, επίλυση προβλήματος. 

Ο Πολιτισμός στη μεθοδολογία STEMAC

Η πολιτιστική κληρονομιά είναι «ένας ιδανικός τρόπος να δοθεί νόημα στο μέλλον παρέχοντας καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος ».

(Κείμενα που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, 1998, Σύσταση Ro (98) 5, Σελίδα 31).

Διαμορφωτική και ολική αξιολόγηση σε μεθοδολογία STEM

Στη μεθοδολογία STEM χρησιμοποιείται εκτεταμένα η αξιολόγηση των μαθητών. Αν αναφερόμαστε σε ψηφιακά διδακτικά σενάρια αυτό  γίνεται στην αρχή στη μέση και στο τέλος αυτών. Αξιολογήσεις συναντάμε δύο ειδών τη διαμορφωτική και την αθροιστική ή αλλιώς ολική.  

Για να γίνουν γρήγορα και εύκολα κατανοητοί οι δύο αυτοί όροι κάνουμε μία διάκριση μεταξύ διαμορφωτικής και ολικής αξιολόγησης:

Ένταση ηλιακού φωτός με χρήση φωτοαντίστασης(LDR) – Physical Computing.

    

STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Εικόνα από την ιστοσελίδα:
https://innovate.ieee.org/

Βρισκόμαστε στην ανατολή της 4ης  τεχνολογικής επανάστασης που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, που εργαζόμαστε καθώς επίσης και τις σχέσεις μεταξύ μας. Στην κλίμακα, στο εύρος και στην πολυπλοκότητά του ο μετασχηματισμός δεν θα μοιάζει με οτιδήποτε έχει βιώσει η ανθρωπότητα στο παρελθόν. Δεν γνωρίζουμε ακόμη πώς θα εξελιχθεί, αλλά ένα πράγμα είναι σαφές: η απάντηση σε αυτό πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και περιεκτική, με τη συμμετοχή όλων των φορέων  της παγκόσμιας πολιτικής, του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του ακαδημαϊκού κόσμου και της κοινωνίας των πολιτών.

Physical Computing ή όταν η μηχανή αποκτά αίσθηση του περιβάλλοντος και δρα

Physical computing –

Wikipedia - en.wikipedia.org

Κατά τη Microsoft, o όρος Physical Computing αναφέρεται  στη χρήση απτών, ενσωματωμένων διαδραστικών συστημάτων (interactive systems) που βασίζονται σε μικροελεγκτές και μπορούν να αισθανθούν τον κόσμο γύρω τους με αισθητήρες (sensors) ή/και να ελέγχουν εξόδους όπως LEDs, οθόνες και κινητήρες (actuators-ενεργοποιητές). 

Εκπαιδευτικό Αντικείμενο για μεθοδολογία STEM (Tracker Analysis Video)

Στο Video που ακολουθεί παρουσιάζεται το ελεύθερο λογισμικό Tracker video analysis and modeling tools. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές, στο πλαίσιο του project  Assessment Transversal Skills 2020, για αύξηση της κομβικής δεξιότητας του ψηφιακού γραμματισμού. Η υπολογιστική σκέψη είναι απαραίτητη προϋπόθεση από την πλευρά του εκπαιδευτικού για σχεδιασμό της εφαρμογής που περιγράφεται στο video.

Μοντέλο διδασκαλίας 5E στην μεθοδολογία του STEM

Θα εισαγάγουμε μια νέα ορολογία στην ελληνική πραγματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με μεθοδολογία STEM. Το μοντέλο 5Ε. Τα 5Ε προκύπτουν από τις Αγγλικές λέξεις Engage, Explore, Explain, Elaborate και Evaluate, (σε ελεύθερη μετάφραση: Ενδιαφέρομαι, Εξερευνώ, Εξηγώ, Επεξεργάζομαι, Εκτιμώ).

Επίλυση προβλήματος στο STEM

Έχουμε ήδη αναρτήσει εργασία, με επίλυση προβλήματος, στο μάθημα της φυσικής, που έχει προσέγγιση STEΜ με την ευγενική προσφορά του συναδέλφου εκπαιδευτικού κ. Σαράντου Οικονομίδη, η εργασία βρίσκεται στη διεύθυνση: https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/06/stem.htmlΕπίσης έχουμε εκτενή αναφορά, για την επίλυση προβλήματος, στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com 

Προγράμματα σπουδών STEM

Στη συνέχεια παρατίθενται σκέψεις του Bloger για τις δυνατότητες που πρέπει να περιλαμβάνουν τα προγράμματα σπουδών STEM : 

Αυτά πρέπει να έχουν ως οδηγό την επίλυση προβλήματος, την ανακάλυψη και την διερευνητική μάθηση. Απαιτεί από τους μαθητές να εμπλακούν ενεργά προκειμένου να βρουν λύσεις. 

Προσοχή είναι STEM?


Με αυτήν την ανάρτηση θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να απομακρύνουμε τυχόν παρανοήσεις γύρω από την εφαρμογή της καινοτόμου διδακτικής διαδικασίας με προσέγγιση STEM. Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα συναντήσετε πολλούς εκπαιδευτικούς πόρους γύρω από αυτήν την μεθοδολογία, θα πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:   Αν κάποιος αναφέρει ότι αυτό που προτείνει είναι "STEM" ή "STEAM" δεν σημαίνει ότι  είναι  πραγματικά STEM ή STEAM. Ως παράδειγμα, προτρέπουμε να ρίξετε μια ματιά στην ανάρτησή μας για το αν ότι η ρομποτική είναι STEMhttp://sv1ahh1.blogspot.com. Αν εντοπίσετε σε κάποια σελίδα μια ιδέα STEM που κάνει τους μαθητές να μπουν κατευθείαν στην κατασκευή, σίγουρα δεν είναι STEM. 

STEAME

Είμαστε από τους πρώτους στην Ελλάδα και παγκοσμίως που αναφέρουμε τον όρο STEAME, αυτό αποδεικνύεται εύκολα με αναζήτηση στο διαδίκτυο του συγκεκριμένου αρκτικόλεξου. 

Το STEAME είναι μία καινοτόμος διδακτική διαδικασία που αναπτύσσει ένα πρωτότυπο σχέδιο σχολικής δράσης συμπεριλαμβάνοντας και ενοποιώντας την Επιχειρηματικότητα στο STEAM, έχοντας την ανάγκη παρουσίασης νέων δυναμικών διαδραστικών αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών που θα περιλαμβάνουν καινοτόμες δραστηριότητες δημιουργικότητας.

Europeana άφθονο εκπαιδευτικό υλικό για μεθοδολογία STEM

Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζουμε την πλατφόρμα Europeana ώστε να γίνει γνωστή στη χώρα μας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στη μεθοδολογία STEM αφού το υλικό που υπάρχει είναι ελεύθερο για χρήση και σε συνδυασμό με την φαντασία μας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός οδηγός για καινοτόμες δράσεις σε πολλά μαθήματα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως για τη ευγενική χορήγηση των πληροφοριών αυτών το Europeana MOOC, i.e., Content provided by the Europeana 'Digital Education with Cultural Heritage': Digital Education with Cultural Heritage Rerun | European Schoolnet Academy

Υποδειγματικό LS βάσει των προδiαγραφών της European Academy

Παρουσιάζεται σε αυτήν την ανάρτηση ένα ακόμη υποδειγματικό διδακτικό σενάριο που τηρεί τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής ακαδημίας, ακολουθήθηκε η φόρμα που παρέχεται. Είναι στα Αγγλικά, για καλλίτερη απόδοση των απαιτούμενων χαρακτηριστικών του κανονισμού που έχει τεθεί. Το σενάριο αυτό αναπτύχθηκε από τον Blogger σε συνεργασία με τον κ. Κουτούφαρη Βασίλειο - MSc STEM in Education.

Υποδειγματικό διδακτικό σενάριο βάσει προδιαγραφών european academy

Παρουσιάζεται σε αυτήν την ανάρτηση ένα διδακτικό σενάριο που τηρεί τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής ακαδημίας, ακολουθήθηκε η φόρμα που παρέχεται. Είναι στα Αγγλικά, για καλλίτερη απόδοση των απαιτούμενων χαρακτηριστικών του κανονισμού που έχει τεθεί. Το σενάριο αυτό αναπτύχθηκε από τον Blogger σε συνεργασία με την κ. Ανδρέου Σοφία-MSc STEM in Education και τον κ. Κουτούφαρη Βασίλειο - MSc STEM in Education.

2 Πιστοποιήσεις EUROPEAN ACADEMY στη μεθοδολογία STEM

    

Από τον Οκτώβρη του 2021 έως την 1η Δεκεμβρίου 2021 διεξήχθησαν δύο πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα σεμινάρια, με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, από την Ακαδημία της Κομισιόν, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας (αντίστοιχα) και τα οποία είχαν ως θέμα την εφαρμογή της μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. (Με click στις φωτο μεγεθύνονται).

STEM and learning products !!!

Σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα παράγονται προϊόντα, άυλα ή υλικά. Τα προϊόντα που παράγονται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ακριβώς τα ίδια (άυλα ή υλικά). Η μάθηση μπορεί να είναι ένα φυσικό ή κάποιο ψηφιακό τεχνολογικό αποτέλεσμα που έχει δημιουργηθεί από τους μαθητές/σπουδαστές κατά τη διάρκεια μιας διδασκαλίας με ένα διδακτικό ψηφιακό σενάριο (LS).

Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου με STEM, σε Ξένη Γλώσσα

Η Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας (Content and Language Integrated Learning - CLIL) είναι μια προσέγγιση για την εκμάθηση περιεχομένου μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το θέμα όσο και τη γλώσσα. Είναι μια διδακτική ιδέα, στην οποία ένα επιστημονικό αντικείμενο διδάσκεται σε ξένη γλώσσα πάντα όμως με μεθοδολογία STEM.

Inquiry-Based Science Education (IBSE) and Project-based learning (PBL)

Η διερευνητική μάθηση [Inquiry-Based Science Education (IBSE)] που βασίζεται στην έρευνα είναι ζωτικής σημασίας στη διδασκαλία με μεθοδολογία STEM επειδή οι μαθητές εργάζονται πάνω σε πραγματικές λύσεις, σε προβλήματα, ή ερωτήματα διεξάγοντας έρευνα. (Έχουμε αναφερθεί λεπτομερώς στην ανάρτηση https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/04/ibl-vs-ibse.html)

Ενσωματωμένη μεθοδολογία STEAM

Η εκπαίδευση με μεθοδολογία STEM αναγνωρίζεται ως μια από τις βασικές προτεραιότητες στην Ευρώπη. Προτείνεται, με οδηγίες σε όλα τα κράτη μέλη της κοινότητας, να εφαρμοστούν προγράμματα σπουδών με προσέγγιση STEM.

Εφαρμόζοντας Μεθοδολογία STEM στις ‘Λύσεις που βασίζονται στην φύση’ (NBS)

Καταρχήν λίγα εισαγωγικά λόγια για τους δυο βασικούς όρους που θα μας απασχολήσουν:

Η εκπαιδευτική μεθοδολογία STEM ή πιο απλά εκπαίδευση STEM δηλ. Science Technology Engineering Mathematics (= Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι μια ουσιαστική πτυχή της σύγχρονης κοινωνίας. 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ STEM SCIENTIX AMBASSADORS: 2023-2025

04/09/2023

Είστε δυναμικός, με κίνητρο και δημιουργικός δάσκαλος ή εκπαιδευτικός; Ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε στο STEM Scientix Ambassadors Panel; Οι αιτήσεις είναι πλέον ανοιχτές.

Επιστημονική εργασία 16 ειδικών για την προώθηση του STEM

INCLUSIVE STEM LEARNING ENVIRONMENTS: CHALLENGES AND SOLUTIONS

Μία εξαιρετική συνεργασία 16 επιστημόνων και ειδικών στο STEM είχε ως αποτέλεσμα το επιστημονικό άρθρο 19 σελίδων που δημοσιεύθηκε φέτος το 2023 και βρίσκεται στη διεύθυνση: https://www.scientix.eu/

Τα κύρια σημεία που επικεντρώνεται η εργασία αυτή και που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίτευξη ενός περιεκτικού περιβάλλοντος μάθησης STEM είναι:

Τι είναι η πρωτοβουλία SCIENTIX και τι προσφέρει.

H επιστημονική ομάδα της Πρωτοβουλίας SCIENTIX μας εξέπληξε ακόμη μία φορά ετοιμάζοντας ένα εξαιρετικό 20σέλιδο με πληροφορίες  όπως:

Εργαλειοθήκη Επιστήμης Πολιτών για χρήση στη Μεθοδολογία STEM

Εκδόθηκε πρόσφατα μία υπέροχη εργαλειοθήκη σε ψηφιακή μορφή 61 σελίδων. Διατίθεται δωρεάν και  μάλιστα στα ελληνικά με προσεγμένη μετάφραση. Περιέχει παραδείγματα πολλών εργαλείων πληροφορικής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου δημιουργίας και υλοποίησης των πρωτοβουλιών της επιστήμης των Πολιτών (Citizen Science - CS) στο πλαίσιο της μεθοδολογίας STEM. Η Επιμέλεια του βιβλίου έγινε από το Institute of Geophysiscs, Polish Academy of Sciences.

Η μεθοδολογία STEM στο διαδίκτυο δωρεάν

Ομάδα στο facebook, για όσους ενδιαφέρονται για τη μεθοδολογία του STEM. Με ιδιαίτερες αναρτήσεις για τη μεθοδολογία αυτή και με αμφίπλευρη διαδραστικότητα. Διαχειριστές είναι οι εκπαιδευτικοί: 
Πολύδωρος Σταυρόπουλος-Msc STEM in education, 
Ιωάννης Καρατζάς-Msc STEM in education
Phd Σαράντος Οικονομίδης-σχολικός σύμβουλος. 
Αν επιθυμείτε να εγγραφείτε στείλτε αίτημα: https://www.facebook.com/groups/372788920186052

Ανάπτυξη application για χρήση στη μεθοδολογία STEM

Για την κρίση και δημοσίευση της νέας μας εργασίας, θα θέλαμε να εκφράσουμε, ο κ. Βασίλειος Κουτούφαρης και εγώ ο Πολύδωρος Σταυρόπουλος (Blogger), τις θερμές μας ευχαριστίες στην επιστημονική και συντακτική επιτροπή του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού «Εκπαιδευτικός Κύκλος» του εκδότη και ιδρυτή κ Κιουλάνη Σπύρου, (PhD, Post-Doc, Μ.Β.Α, Med, M.Sc), Πρόεδρος του Συλλόγου eκπα@ιδευτικός κύκλος, Σύμβουλος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής)

Έργο: Γίνε δάσκαλος του μέλλοντος στο STEAME!

Είναι ευρέως αποδεκτό και τεκμηριωμένο μέσω μελετών και αναφορών ότι οι μαθητές σχολείων δεν διαθέτουν ικανότητες και δεξιότητες κατά την ολοκλήρωση του κύκλου των σχολικών τους σπουδών. Ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που μπορούν να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες σε μαθητές σχολείων, ειδικά στις τάξεις 6-12, είναι η γνωστή πολυεπιστημονική δραστηριότητα μάθησης που βασίζεται σε έργα. 

Πνευματικά δικαιώματα και STEM

Λόγω του ότι χρειαζόμαστε πολλές φορές να ανατρέξουμε ή να δώσουμε φωτοτυπίες σε μαθητές για να μπορέσουν να οδηγηθούν στο ψηφιακό διδακτικό σενάριο ή να μελετήσουν στο σπίτι θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας μερικά σημαντικά πράγματα για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών, συγγραφέων, αρθρογράφων κ.λπ... Το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τις Παραβιάσεις των Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας είναι ένα δίκτυο εμπειρογνωμόνων και ειδικών ενδιαφερομένων και στη σελίδα του αναφέρει στα ελληνικά ότι πρέπει να γνωρίζουμε «για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο»… https://euipo.europa.eu/

Δωρεάν STEM εκπαιδευτικά αντικείμενα

Το διάσημο πλέον Ινστιτούτο Μηχανικής και Τεχνολογίας με κύρια έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει εξαιρετική ιστοσελίδα στη διεύθυνση: https://education.theiet.org/secondary/ 

Σε αυτήν διαθέτει δωρεάν εκπαιδευτικά αντικείμενα, σχέδια μαθήματος, εκπαιδευτικούς πόρους διδασκαλίας, φυλλάδια, κλιπ ταινιών και δραστηριότητες για την εκπαιδευτική διαδικασία με μεθοδολογία STEM εντός και εκτός τάξης. Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι ότι όλα αυτά απευθύνονται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 11-19.

Πιστοποιήσεις από την Commission στην Επιστήμη των Πολιτών (CS) και το STEM για Blogger και κ. Κουτούφαρη

Η επιστήμη των πολιτών (Citizen Science-C.S.) προσπαθεί να κινητοποιήσει τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στην ερασιτεχνική επιστημονική έρευνα του πραγματικού κόσμου, σε συνεργασία με επιστήμονες, ερευνητές ή ακόμη και με επιστημονικούς οργανισμούς.

S.T.E.M. με απλά λόγια...

  Στη διδασκαλία με μεθοδολογία STEM υπάρχει μετασχηματισμός της δασκαλοκεντρικής μεθόδου μάθησης στην ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση. Ο μαθητής εμπλέκεται δημιουργικά και συνεργατικά με τους συμμαθητές του, προκειμένου να δώσουν από κοινού λύσεις σε προβλήματα που τίθενται από τον εκπαιδευτικό (επίλυση προβλήματος).

Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες για εκπαίδευση με προσέγγιση STEM

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Οι ομάδες των μαθητών είναι σημαντικές επειδή επιτρέπουν στους μαθητές να «βάλουν τα δυνατά τους» όταν ανήκουν σε μία από αυτές, παράλληλα δημιουργούν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας που είναι ένα μέρος των κομβικών δεξιοτήτων όπως έχουμε αναφέρει: 

http://sv1ahh1.blogspot.com/2017/06/transversal-skills-ats2020.html

Εισαγωγή CS και STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία

Κατασκευή Blogger 
Μοντέλο ανεμογεννήτριας    
με Arduino.  

Αυτή η ανάρτηση είναι από τις πρώτες αναφορές στην χώρα μας για το θέμα της Επιστήμης των Πολιτών (Citizen Science - C.S.) σε συνδυασμό με το STEM.. Είναι γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού STEM στην Ευρώπη, όπως αναφέρεται στη σελίδα της Κομισιόν, η αναφορά μας γίνεται για τους (STEM Workers). Υπάρχει πραγματική ανάγκη για καινοτόμες προσεγγίσεις για την απομυθοποίηση της επιστήμης, την αύξηση των κινήτρων των μαθητών προς τα μαθήματα STEM και την παροχή κατάρτισης εκπαιδευτικών σε νέους τρόπους εισαγωγής της επιστήμης στην τάξη. 

Δεν αναφερόμαστε στην Ελλάδα και την εφαρμογή του STEM για να μην εκτεθούμε... 


O Blogger είναι Πρέσβης STEM Scientix

Επισκέψεις από τον Ιούνιο 2017