Εάν είσαστε δάσκαλος δεν μπορείτε να παραγνωρίσετε
ότι το STEM (συνδυασμός Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών)
είναι μία καινοτόμος διαδικασία που
εφαρμόζεται παγκοσμίως αυτήν την εποχή. Η πρώτη σκέψη πρέπει να είναι πώς
μπορεί να καταστεί το STEM μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στο παρόν ιστολόγιο παρουσιάζονται άρθρα, καλές τεχνικές, καινοτομίες, εκπαιδευτικοί πόροι, δραστηριότητες, εφαρμογές και λογισμικά για χρήση στη διδακτική με προσέγγιση S.T.E.M. Σκοπός είναι η διάδοση της διεπιστημονικής μεθοδολογίας του S.T.E.M. Διαχειριστής: Πολύδωρος Σταυρόπουλος, εκπαιδευτικός Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc STEM στην εκπαίδευση. Πρέσβης του STEM για την Ελλάδα της πρωτοβουλίας SCIENTIX της Commission. Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας και ποιοτικού ελέγχου. email: sv1ahh@gmail.com
Please Translate to Your Language:
Συμβουλές προς δασκάλους για να κάνουν το STEM μέρος της καθημερινότητας στην τάξη
11 Ιδέες για διαμόρφωση STEM δραστηριοτήτων για μικρά παιδιά
STEM εκπαίδευση
Η εκπαίδευση STEM είναι απαραίτητη για την προώθηση της καινοτομίας που απαιτείται για την αντιμετώπιση παγκόσμιων οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων. Η σημασία της γνώσης και των ικανοτήτων STEM συνεχίζει να αυξάνεται καθώς προχωράμε προς μια κοινωνία βασισμένη στην κοινωνία της πληροφορίας και την υψηλή τεχνολογία.
Ομάδα STEM στο Facebook
Έχουμε δημιουργήσει αρκετό καιρό πριν την ομάδα STEM στο Facebook. Οι
διαχειριστές της ομάδας αποφασίσαμε να γίνει ιδιωτική. Έχει προγραμματιστεί οριστική μετατροπή της ρύθμισης
απορρήτου από δημόσια σε ιδιωτική, για τις 30 Ιουνίου στις 9:24 μ.μ.
Έτσι θα διασφαλίσουμε ελεγχόμενες συνθήκες για τα προσωπικά μας δεδομένα και το
ποιος παρακολουθεί τις αναρτήσεις μας. Αφαιρέθηκαν πολλά μέλη από την ομάδα
λόγω του ότι: άλλα είχαν ψεύτικα profile και
άλλα δεν είχαν στοιχεία κατόχων. Δεν ενδιαφέρει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα γιατί
εργαζόμαστε αφιλοκερδώς. Αν
επιθυμείτε κάντε αίτημα εγγραφής στην ομάδα η οποία θα παρέχει πολύ περισσότερες
πληροφορίες και διαδραστικότητα μεταξύ μας, από ότι αυτή εδώ η σελίδα που παρέχει
μονόπλευρη δράση. Η διεύθυνση της είναι: https://www.facebook.com/groups/372788920186052
Ανάπτυξη μαθήματος STEM με χρήση του Tracker
Στην παρούσα όμως ανάρτηση μπορείτε να δείτε ακόμη μία εφαρμογή που έχει σχέση με την ανάλυση φάσματος φωτός από βίντεο. Η εφαρμογή αυτή μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο ψηφιακό σενάριο ή μάθημα με μεθοδολογία STEM. Πιέστε στο επόμενο link ή στη φωτογραφία για μεταφορά στις οδηγίες: https://drive.google.com/
STEM με απλά λόγια
Τι προσφέρει
η μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Η προσέγγιση STEM στη διδασκαλία και τη μάθηση δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να εργαστούν με επίλυση προβλήματος σε δύσκολα θέματα και έργα.
Εφαρμογή της Υπολογιστικής Επιστήμης στην πλατφόρμα CS FIRST GOOGLE
Είδη διευθυντών σχολείων
Επειδή η εφαρμογή του STEM στο επίπεδο σχολικής μονάδας είναι μέλημα και του Δ/ντή, καταλήξαμε μετά από συζήτηση με τον εξαιρετικό δάσκαλο και φίλο κ. Παύλο Τσούτσουρα, ότι στην διοίκηση των σχολείων συναντάμε τρία είδη προφίλ διευθυντών:
Εφαρμογή στο OCTAVE με μεθοδολογία STEM
Mobile application με μεθοδολογία STEM
Τι είναι το Διδακτικό Σενάριο.
Τι είναι το Ευρωπαϊκό project STE(A)M It
Σήμερα, στην Ελλάδα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στην πρωτοβάθμια, οι κλάδοι S.T.E.M. συνεχίζουν να διδάσκονται μεμονωμένα για παράδειγμα ως Science (Επιστήμη - Φυσική), Technology (Τεχνολογία - Πληροφορική), Engineering (Μηχανική - Μηχανολογία). Mathematics (Μαθηματικά). Δεν υπάρχουν αυτούσιες τάξεις STEM. Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού έχουν δημιουργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια με εξειδικευμένους χώρους εργαστηρίων.
Καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας στην προσέγγιση STEM
Οι πόροι της Europeana ενθαρρύνουν τη χρήση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων τόσο για δασκάλους όσο και για μη τυπικούς εκπαιδευτικούς. Συνεπώς, αρκετά σενάρια μάθησης Europeana που έχουν ήδη σχεδιαστεί και δοκιμαστεί συνδυάζουν επιτυχώς τη χρήση της ψηφιακής κληρονομιάς των τεχνών και της επιστήμης με τις νέες τάσεις στην εκπαίδευση. Προσοχή: όλοι οι σύνδεσμοι αυτής της ανάρτησης έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Ομάδες εργασίας μαθητών σε STEM μεθοδολογία
Οφέλη εργασίας μαθητών σε ομάδες σε
μεθοδολογία STEM
Είναι γνωστό ότι έκαστος των μαθητών διαθέτει διαφορετικές δυνάμεις, γνώσεις, ιδέες, φαντασία, δεξιότητες, εμπειρίες που τον βοηθάνε διαφορετικά στο πώς θα λύσει κάποιο πρόβλημα.
Επίλυση προβλήματος στην διδακτική μεθοδολογία STEM.
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρών ιστολόγιο ότι καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός μαθήματος που θα διδαχθεί με τη μεθοδολογία STEM είναι η ύπαρξη επίλυσης προβλήματος και μιας μεγάλης ιδέας. Στην ανάρτηση αυτή θα προσφέρουμε συμβουλές, από την εμπειρία μας, σχετικά με στρατηγικές που πρέπει να ακολουθηθούν για τη διευκόλυνση των μαθητών στην επίλυσης προβλημάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Στην ανάρτηση μας http://sv1ahh1.blogspot.com έχουμε αναφέρει καλές πρακτικές εφαρμογής στην τάξη για την μεθοδολογία της επίλυσης προβλήματος.
Διδακτικό σενάριο VS δασκαλοκεντρικής
Η εφαρμογή ενός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου στο εργαστήριο επιβάλλει τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή από το μαθητή, με τη μέθοδο επίλυσης προβλήματος. Ο συνδυασμός αυτός είναι καινοτομία σε σχέση με όσα προβλέπουν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Σε αυτά, σήμερα, δεν υπάρχει αναφορά των λέξεων καινοτομία, πείραμα, S.T.E.M, ψηφιακό διδακτικό σενάριο, εκπαιδευτικά λογισμικά, μοντέλο προσομοίωσης, επίλυση προβλήματος.
Ο Πολιτισμός στη μεθοδολογία STEMAC
Η πολιτιστική κληρονομιά είναι «ένας ιδανικός τρόπος να δοθεί νόημα στο μέλλον παρέχοντας καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος ».
(Κείμενα που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, 1998, Σύσταση Ro (98) 5, Σελίδα 31).
Διαμορφωτική και ολική αξιολόγηση σε μεθοδολογία STEM
Στη μεθοδολογία STEM χρησιμοποιείται
εκτεταμένα η αξιολόγηση των μαθητών. Αν αναφερόμαστε σε ψηφιακά διδακτικά
σενάρια αυτό γίνεται στην αρχή στη μέση
και στο τέλος αυτών. Αξιολογήσεις συναντάμε δύο ειδών τη διαμορφωτική και την αθροιστική
ή αλλιώς ολική.
Για να γίνουν γρήγορα και εύκολα κατανοητοί οι δύο αυτοί όροι κάνουμε μία διάκριση μεταξύ διαμορφωτικής και ολικής αξιολόγησης:
STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση
![]() |
| Εικόνα από την ιστοσελίδα: https://innovate.ieee.org/ |
Βρισκόμαστε στην ανατολή της 4ης τεχνολογικής επανάστασης που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, που εργαζόμαστε καθώς επίσης και τις σχέσεις μεταξύ μας. Στην κλίμακα, στο εύρος και στην πολυπλοκότητά του ο μετασχηματισμός δεν θα μοιάζει με οτιδήποτε έχει βιώσει η ανθρωπότητα στο παρελθόν. Δεν γνωρίζουμε ακόμη πώς θα εξελιχθεί, αλλά ένα πράγμα είναι σαφές: η απάντηση σε αυτό πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και περιεκτική, με τη συμμετοχή όλων των φορέων της παγκόσμιας πολιτικής, του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του ακαδημαϊκού κόσμου και της κοινωνίας των πολιτών.
Physical Computing ή όταν η μηχανή αποκτά αίσθηση του περιβάλλοντος και δρα
![]() |
Physical computing –
Wikipedia - en.wikipedia.org |
Κατά τη Microsoft, o όρος Physical Computing αναφέρεται στη χρήση απτών, ενσωματωμένων διαδραστικών συστημάτων (interactive systems) που βασίζονται σε μικροελεγκτές και μπορούν να αισθανθούν τον κόσμο γύρω τους με αισθητήρες (sensors) ή/και να ελέγχουν εξόδους όπως LEDs, οθόνες και κινητήρες (actuators-ενεργοποιητές).
Εκπαιδευτικό Αντικείμενο για μεθοδολογία STEM (Tracker Analysis Video)
Στο Video που ακολουθεί παρουσιάζεται το ελεύθερο λογισμικό Tracker video analysis and modeling tools. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές, στο πλαίσιο του project Assessment Transversal Skills 2020, για αύξηση της κομβικής δεξιότητας του ψηφιακού γραμματισμού. Η υπολογιστική σκέψη είναι απαραίτητη προϋπόθεση από την πλευρά του εκπαιδευτικού για σχεδιασμό της εφαρμογής που περιγράφεται στο video.
Μοντέλο διδασκαλίας 5E στην μεθοδολογία του STEM
Θα εισαγάγουμε μια νέα ορολογία στην ελληνική πραγματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με μεθοδολογία STEM. Το μοντέλο 5Ε. Τα 5Ε προκύπτουν από τις Αγγλικές λέξεις Engage, Explore, Explain, Elaborate και Evaluate, (σε ελεύθερη μετάφραση: Ενδιαφέρομαι, Εξερευνώ, Εξηγώ, Επεξεργάζομαι, Εκτιμώ).
Επίλυση προβλήματος στο STEM
Προγράμματα σπουδών STEM
Στη συνέχεια παρατίθενται σκέψεις του Bloger για τις δυνατότητες που πρέπει να περιλαμβάνουν τα προγράμματα σπουδών STEM :
Αυτά πρέπει να έχουν ως οδηγό την επίλυση προβλήματος, την ανακάλυψη και την διερευνητική μάθηση. Απαιτεί από τους μαθητές να εμπλακούν ενεργά προκειμένου να βρουν λύσεις.
Προσοχή είναι STEM?
Με αυτήν την ανάρτηση θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να απομακρύνουμε τυχόν παρανοήσεις γύρω από την εφαρμογή της καινοτόμου διδακτικής διαδικασίας με προσέγγιση STEM. Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα συναντήσετε πολλούς εκπαιδευτικούς πόρους γύρω από αυτήν την μεθοδολογία, θα πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω: Αν κάποιος αναφέρει ότι αυτό που προτείνει είναι "STEM" ή "STEAM" δεν σημαίνει ότι είναι πραγματικά STEM ή STEAM. Ως παράδειγμα, προτρέπουμε να ρίξετε μια ματιά στην ανάρτησή μας για το αν ότι η ρομποτική είναι STEM: http://sv1ahh1.blogspot.com. Αν εντοπίσετε σε κάποια σελίδα μια ιδέα STEM που κάνει τους μαθητές να μπουν κατευθείαν στην κατασκευή, σίγουρα δεν είναι STEM.
STEAME
Είμαστε από τους πρώτους στην Ελλάδα και παγκοσμίως που αναφέρουμε τον όρο STEAME, αυτό αποδεικνύεται εύκολα με αναζήτηση στο διαδίκτυο του συγκεκριμένου αρκτικόλεξου.
Το STEAME είναι μία καινοτόμος διδακτική διαδικασία που αναπτύσσει ένα πρωτότυπο σχέδιο σχολικής δράσης συμπεριλαμβάνοντας και ενοποιώντας την Επιχειρηματικότητα στο STEAM, έχοντας την ανάγκη παρουσίασης νέων δυναμικών διαδραστικών αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών που θα περιλαμβάνουν καινοτόμες δραστηριότητες δημιουργικότητας.
Europeana άφθονο εκπαιδευτικό υλικό για μεθοδολογία STEM
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζουμε την πλατφόρμα Europeana ώστε να γίνει γνωστή στη χώρα μας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στη μεθοδολογία STEM αφού το υλικό που υπάρχει είναι ελεύθερο για χρήση και σε συνδυασμό με την φαντασία μας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός οδηγός για καινοτόμες δράσεις σε πολλά μαθήματα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως για τη ευγενική χορήγηση των πληροφοριών αυτών το Europeana MOOC, i.e., Content provided by the Europeana 'Digital Education with Cultural Heritage': Digital Education with Cultural Heritage Rerun | European Schoolnet Academy
Υποδειγματικό LS βάσει των προδiαγραφών της European Academy
Παρουσιάζεται σε αυτήν την ανάρτηση ένα ακόμη υποδειγματικό διδακτικό σενάριο που τηρεί τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής ακαδημίας, ακολουθήθηκε η φόρμα που παρέχεται. Είναι στα Αγγλικά, για καλλίτερη απόδοση των απαιτούμενων χαρακτηριστικών του κανονισμού που έχει τεθεί. Το σενάριο αυτό αναπτύχθηκε από τον Blogger σε συνεργασία με τον κ. Κουτούφαρη Βασίλειο - MSc STEM in Education.
Υποδειγματικό διδακτικό σενάριο βάσει προδιαγραφών european academy
2 Πιστοποιήσεις EUROPEAN ACADEMY στη μεθοδολογία STEM


Από τον Οκτώβρη του 2021 έως την 1η Δεκεμβρίου
2021 διεξήχθησαν δύο πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα σεμινάρια, με εξ
αποστάσεως εκπαίδευση, από την Ακαδημία της Κομισιόν, για εκπαιδευτικούς
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (αντίστοιχα) και τα οποία είχαν ως θέμα
την εφαρμογή της μεθοδολογίας STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. (Με click στις φωτο μεγεθύνονται).
STEM and learning products !!!
Σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα παράγονται προϊόντα, άυλα ή υλικά. Τα προϊόντα που παράγονται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ακριβώς τα ίδια (άυλα ή υλικά). Η μάθηση μπορεί να είναι ένα φυσικό ή κάποιο ψηφιακό τεχνολογικό αποτέλεσμα που έχει δημιουργηθεί από τους μαθητές/σπουδαστές κατά τη διάρκεια μιας διδασκαλίας με ένα διδακτικό ψηφιακό σενάριο (LS).
Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου με STEM, σε Ξένη Γλώσσα
Η Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας (Content and Language Integrated Learning - CLIL) είναι μια προσέγγιση για την εκμάθηση περιεχομένου μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το θέμα όσο και τη γλώσσα. Είναι μια διδακτική ιδέα, στην οποία ένα επιστημονικό αντικείμενο διδάσκεται σε ξένη γλώσσα πάντα όμως με μεθοδολογία STEM.
Inquiry-Based Science Education (IBSE) and Project-based learning (PBL)
Η διερευνητική μάθηση [Inquiry-Based Science Education (IBSE)] που βασίζεται στην έρευνα είναι ζωτικής σημασίας στη διδασκαλία με μεθοδολογία STEM επειδή οι μαθητές εργάζονται πάνω σε πραγματικές λύσεις, σε προβλήματα, ή ερωτήματα διεξάγοντας έρευνα. (Έχουμε αναφερθεί λεπτομερώς στην ανάρτηση https://sv1ahh1.blogspot.com/2021/04/ibl-vs-ibse.html)
Ενσωματωμένη μεθοδολογία STEAM
Η εκπαίδευση με μεθοδολογία STEM αναγνωρίζεται ως μια από τις βασικές προτεραιότητες στην Ευρώπη. Προτείνεται, με οδηγίες σε όλα τα κράτη μέλη της κοινότητας, να εφαρμοστούν προγράμματα σπουδών με προσέγγιση STEM.
Εφαρμόζοντας Μεθοδολογία STEM στις ‘Λύσεις που βασίζονται στην φύση’ (NBS)
Καταρχήν λίγα
εισαγωγικά λόγια για τους δυο βασικούς όρους που θα μας απασχολήσουν:
Η εκπαιδευτική
μεθοδολογία STEM ή
πιο απλά εκπαίδευση STEM δηλ. Science Technology Engineering Mathematics (= Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι
μια ουσιαστική πτυχή της σύγχρονης κοινωνίας.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ STEM SCIENTIX AMBASSADORS: 2023-2025
04/09/2023
Είστε δυναμικός, με κίνητρο και δημιουργικός δάσκαλος ή εκπαιδευτικός; Ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε στο STEM Scientix Ambassadors Panel; Οι αιτήσεις είναι πλέον ανοιχτές.
Επιστημονική εργασία 16 ειδικών για την προώθηση του STEM
INCLUSIVE STEM LEARNING
ENVIRONMENTS: CHALLENGES AND SOLUTIONS
Μία εξαιρετική συνεργασία 16 επιστημόνων και
ειδικών στο STEM είχε ως αποτέλεσμα το επιστημονικό άρθρο 19 σελίδων που δημοσιεύθηκε φέτος το 2023 και βρίσκεται
στη διεύθυνση: https://www.scientix.eu/
Τα κύρια σημεία που επικεντρώνεται η εργασία αυτή και που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επίτευξη ενός περιεκτικού περιβάλλοντος μάθησης STEM είναι:
Τι είναι η πρωτοβουλία SCIENTIX και τι προσφέρει.
H επιστημονική ομάδα της Πρωτοβουλίας SCIENTIX μας εξέπληξε ακόμη μία φορά ετοιμάζοντας ένα εξαιρετικό 20σέλιδο με πληροφορίες όπως:
Εργαλειοθήκη Επιστήμης Πολιτών για χρήση στη Μεθοδολογία STEM
Εκδόθηκε πρόσφατα μία υπέροχη εργαλειοθήκη σε ψηφιακή μορφή 61 σελίδων. Διατίθεται δωρεάν και μάλιστα στα ελληνικά με προσεγμένη μετάφραση. Περιέχει παραδείγματα πολλών εργαλείων πληροφορικής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου δημιουργίας και υλοποίησης των πρωτοβουλιών της επιστήμης των Πολιτών (Citizen Science - CS) στο πλαίσιο της μεθοδολογίας STEM. Η Επιμέλεια του βιβλίου έγινε από το Institute of Geophysiscs, Polish Academy of Sciences.
Η μεθοδολογία STEM στο διαδίκτυο δωρεάν
Ανάπτυξη application για χρήση στη μεθοδολογία STEM
Έργο: Γίνε δάσκαλος του μέλλοντος στο STEAME!
Είναι ευρέως αποδεκτό και τεκμηριωμένο μέσω μελετών και αναφορών ότι οι μαθητές σχολείων δεν διαθέτουν ικανότητες και δεξιότητες κατά την ολοκλήρωση του κύκλου των σχολικών τους σπουδών. Ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που μπορούν να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες σε μαθητές σχολείων, ειδικά στις τάξεις 6-12, είναι η γνωστή πολυεπιστημονική δραστηριότητα μάθησης που βασίζεται σε έργα.
Πνευματικά δικαιώματα και STEM
Λόγω του ότι χρειαζόμαστε πολλές φορές να ανατρέξουμε ή να δώσουμε φωτοτυπίες σε μαθητές για να μπορέσουν να οδηγηθούν στο ψηφιακό διδακτικό σενάριο ή να μελετήσουν στο σπίτι θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας μερικά σημαντικά πράγματα για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών, συγγραφέων, αρθρογράφων κ.λπ... Το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τις Παραβιάσεις των Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας είναι ένα δίκτυο εμπειρογνωμόνων και ειδικών ενδιαφερομένων και στη σελίδα του αναφέρει στα ελληνικά ότι πρέπει να γνωρίζουμε «για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο»… https://euipo.europa.eu/
Δωρεάν STEM εκπαιδευτικά αντικείμενα
Το διάσημο πλέον Ινστιτούτο Μηχανικής και Τεχνολογίας με κύρια έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει εξαιρετική ιστοσελίδα στη διεύθυνση: https://education.theiet.org/secondary/
Σε αυτήν διαθέτει δωρεάν εκπαιδευτικά αντικείμενα, σχέδια μαθήματος, εκπαιδευτικούς πόρους διδασκαλίας, φυλλάδια, κλιπ ταινιών και δραστηριότητες για την εκπαιδευτική διαδικασία με μεθοδολογία STEM εντός και εκτός τάξης. Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι ότι όλα αυτά απευθύνονται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 11-19.
Πιστοποιήσεις από την Commission στην Επιστήμη των Πολιτών (CS) και το STEM για Blogger και κ. Κουτούφαρη
S.T.E.M. με απλά λόγια...
Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες για εκπαίδευση με προσέγγιση STEM
![]() |
| Image by Gerd Altmann from Pixabay |
Οι ομάδες των μαθητών είναι
σημαντικές επειδή επιτρέπουν στους μαθητές να «βάλουν τα δυνατά τους» όταν
ανήκουν σε μία από αυτές, παράλληλα δημιουργούν δεξιότητες επικοινωνίας και
συνεργασίας που είναι ένα μέρος των κομβικών δεξιοτήτων όπως έχουμε αναφέρει:
http://sv1ahh1.blogspot.com/2017/06/transversal-skills-ats2020.html
Εισαγωγή CS και STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία
![]() |
| Κατασκευή Blogger Μοντέλο ανεμογεννήτριας με Arduino. |
Αυτή η ανάρτηση είναι από τις πρώτες αναφορές στην χώρα μας για το θέμα της Επιστήμης των Πολιτών (Citizen Science - C.S.) σε συνδυασμό με το STEM.. Είναι γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού STEM στην Ευρώπη, όπως αναφέρεται στη σελίδα της Κομισιόν, η αναφορά μας γίνεται για τους (STEM Workers). Υπάρχει πραγματική ανάγκη για καινοτόμες προσεγγίσεις για την απομυθοποίηση της επιστήμης, την αύξηση των κινήτρων των μαθητών προς τα μαθήματα STEM και την παροχή κατάρτισης εκπαιδευτικών σε νέους τρόπους εισαγωγής της επιστήμης στην τάξη.
Δεν αναφερόμαστε στην Ελλάδα και την εφαρμογή του STEM για να μην εκτεθούμε...





















.jpg)











